Σε δραστικό περιορισμό των Πειραματικών Σχολείων προέβη το υπουργείο Παιδείας, καταργώντας περίπου τα μισά από τα μέχρι τώρα λειτουργούντα με αυτόν το χαρακτηρισμό. Χθες, ανακοίνωσε τα 45 σχολεία, τα οποία από φέτος θα λειτουργήσουν βάσει του νέου θεσμικού πλαισίου ως «Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία».
Πρόκειται για 15 ολοήμερα Δημοτικά, 15 Γυμνάσια και 15 Γενικά Λύκεια που κατάφεραν να πάρουν την έγκριση έναντι των συνολικά 76 μονάδων ( 36 Δημοτικά, 22 Γυμνάσια, 18 Λύκεια) που είχαν υποβάλει σχετική αίτηση. Από τις πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις κατάργησης, το 1ο Πειραματικό Λύκειο Αθήνας (στην Πλάκα), παρά το γεγονός ότι διατηρείται η γυμνασιακή μονάδα.
«Πέντε μήνες μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου ολοκληρώθηκε η διαδικασία της πρώτης εφαρμογής του», δήλωσε η υπουργός Παιδείας αναφέροντας ότι «ορίστηκαν τα πρώτα 15 Δημοτικά ολοήμερα, 15 Γυμνάσια και 15 Λύκεια ως Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία» αν και παραμένει αμφίβολο αν θα υπάρξουν άλλα.
Ωστόσο, κατά την πρώτη εφαρμογή του νόμου δεν μπορεί να υπερβούν τα 15 ανά βαθμίδα.
Δικαίωμα αίτησης
Σύμφωνα με το νέο νόμο, δικαίωμα υποβολής αίτησης είχαν:
α. Πειραματικά Σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας των Πανεπιστημίων.
β. Σχολεία που λειτουργούν ή έχουν λειτουργήσει ως Πρότυπα ή Πειραματικά, περιλαμβανομένων και των Ολοήμερων Πειραματικών Δημοτικών.
Σχετική αίτηση για συμμετοχή στη διαδικασία αξιολόγησης υπέβαλαν 36 Δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία, 22 Γυμνάσια και 18 Γενικά Λύκεια.
Τη διαδικασία αξιολόγησης ανέλαβε η Διοικούσα Επιτροπή των ΠΠΣ, που μαζί με το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο (ΕΕΣ) αποτελούν τα δύο όργανα της νέας διοικητικής πυραμίδας του χώρου, που, κατά τους επικριτές του, ελέγχεται έντονα από το υπουργείο Παιδείας.
Τα κριτήρια
Ανάμεσα στα κριτήρια αξιολόγησης είναι:
* Τα τυπικά προσόντα του εκπαιδευτικού προσωπικού (ΠΜΣ, διδακτορικό).
* Η επιστημονική παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου, όπως πιστοποιείται από τις δύο καλύτερες -κατά τη γνώμη των ιδίων- δημοσιεύσεις τους σε ελληνικά και διεθνή περιοδικά ή πρακτικά συνεδρίων με κριτές ή συμμετοχές σε αναγνωρισμένες καλλιτεχνικές δραστηριότητες, αν πρόκειται για μουσική και καλλιτεχνικά.
* Οι δραστηριότητες (καινοτομία, κοινωνική προσφορά) του σχολείου την τελευταία πενταετία.
* Η εμπειρία του σχολείου από: α) την πρακτική άσκηση των φοιτητών, β) τη συμμετοχή σε ερευνητικές δραστηριότητες σε συνεργασία με ΑΕΙ, γ) τη συμμετοχή σε διαδικασίες επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών και δ) τη λειτουργία μαθητικών ομίλων.
* Η εμπειρία από την αξιολόγηση της μονάδας.
* Η υλικοτεχνική υποδομή.
Προσπάθεια αναβίωσης του θεσμού των Πρότυπων σχολείων και δημιουργίας κυψελών αριστείας έχει χαρακτηρίσει την προσπάθεια το υπουργείο Παιδείας. Στο ευρύτερο πλαίσιο των καταργήσεων σχολικών μονάδων και των ανεπιτυχών παρεμβάσεων το εντάσσουν οι εκπαιδευτικοί του χώρου ειδικά μετά τις προαναγγελίες στελεχών εκπαίδευσης που μιλούσαν για υποβαθμισμένα Πειραματικά σχολεία.
της Άννας Ανδριτσάκη, από την εφημερίδα "Ελευθεροτυπία",
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ