Τροποποιούνται τα δρομολόγια της Δημοτικής Συγκοινωνίας Πεύκης ύστερα από την κατά πλειοψηφία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Λυκόβρυσης - Πεύκης να καταργήσει ορισμένα, στα οποία η κίνηση είναι ελάχιστη.
Ρεπορτάζ: Αμάλθεια Καραλή
Ύστερα από τη θυελλώδη συζήτηση που έγινε για το θέμα μέσα στο καλοκαίρι, τελικά ήρθε πάλι στις 28 Αυγούστου, καθώς στην προηγούμενη συνεδρίαση ο πρόεδρος Τάσος Μαυρίδης το είχε αποσύρει με σκοπό να λάβει απόφαση και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής.
Τοποθετούμενος σχετικά, ο δήμαρχος Δημήτρης Φωκιανός εξήγησε ότι η δημοτική αρχή προχώρησε στην πρόταση αυτή επειδή «η σχέση ανάμεσα στο κόστος των λεωφορείων και το υποτιθέμενο έργο που προσφέρουν είναι μη ισόρροπη. Οι εξυπηρετούμενοι είναι ελάχιστοι. Επομένως δεν είναι κοινωνική παροχή αλλά κοινωνική σπατάλη». Στο ίδιο μήκος κύματος, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιώργος Ζαφειρόπουλος τόνισε ότι «τα λεωφορεία έχουν φτάσει στα όριά τους».
Η πρόταση εγκρίθηκε τελικά μόνο από τις ψήφους των μελών της πλειοψηφίας και του προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου Λυκόβρυσης Γιάννη Ξένου, καθώς η μειοψηφία εξέφρασε μεγάλες αντιρρήσεις ως προς το γεγονός ότι «δεν δόθηκαν επίσημα στοιχεία για τη λήψη μιας τόσο σοβαρής απόφασης».
Η εικόνα σήμερα
Στην απόφαση λοιπόν που έλαβε η ΕΠΖ αναφερόταν ότι «η Δημοτική συγκοινωνία του πρώην Δήμου Πεύκης εκτελεί το δρομολόγιο 1 (από Άνω Πεύκη προς σταθμό ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα) και το δρομολόγιο 2 (από σταθμό ΗΣΑΠ Νερατζιώτισσα προς Άνω Πεύκη) με δυο νέου τύπου λεωφορεία όπως αυτά ίσχυαν πριν την συνένωση των δυο Δήμων.
Από τις 6.00 έως τις 17.30 τα δρομολόγια πραγματοποιούνται δύο φόρες ανά ώρα, από τις 17.30 έως τις 22.00 και το Σάββατο από τις 8.00 έως τις 14.00 ανά μία ώρα.
Όσον αφορά στους υπαλλήλους που απασχολούνται στη Δημοτική συγκοινωνία, συνολικά είναι 5 οδηγοί σε 5 βάρδιες τις καθημερινές και 1 βάρδια το Σάββατο.
Σε κάθε βάρδια το λεωφορείο διανύει περίπου 80 χλμ και καταναλώνει 50 λίτρα πετρέλαιο που σε ημερήσια βάση ανάγεται σε 250 λίτρα πετρέλαιο και σε μηνιαία περίπου 5.000 λίτρα. Στο κόστος πρέπει να προστεθεί το κόστος συντήρησης και γενικότερα οι φθορές των λεωφορείων που προς το παρόν καλύπτονται από την εγγύηση αγοράς τους, η οποία όμως έχει τριετή διάρκεια που λήγει στις 28-7-2013.
Από τα στοιχεία του γραφείου κίνησης προκύπτει ότι η επιβατική κίνηση στο βραδινό δρομολόγιο και σε αυτό του Σαββάτου είναι μικρή και δεν αντιστοιχεί στο κόστος λειτουργίας της Δημοτικής συγκοινωνίας. Επίσης η χρήση του λεωφορείου στις συγκεκριμένες ώρες δεν αφόρα μετακινήσεις από και προς την εργασία αλλά κυρίως μετακινήσεις για άλλους σκοπούς».
«Ζητάμε επίσημα στοιχεία για την σοβαρή απόφαση»
Τα στοιχεία αυτά δεν έπεισαν τη μείζονα μειοψηφία η οποία ζήτησε επίσημα στοιχεία.
Τόσο ο πρώην δήμαρχος Πεύκης Γιάννης Θεοδωρακόπουλος όσο και ο δημοτικός σύμβουλος της ίδιας παράταξηςΣταύρος Μονεμβασιώτης αμφισβήτησαν τα στοιχεία του Γραφείου Κίνησης, δεδομένου ότι δεν υπήρχε καμία υπογραφή.
Επίσης, ο κ. Μονεμβασιώτης ρώτησε τον αντιδήμαρχο Γιώργο Ζαφειρόπουλο αν έχει υπάρξει κάποια έρευνα από την οποία προέκυψαν τα συγκεκριμένα στοιχεία και η απάντηση που έλαβε ήταν «μπορείτε να μπείτε εσείς στα λεωφορεία και να δείτε».
Στο ίδιο μήκος κύματος, ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος Παναγιώτης Μπόλλας υποστήριξε ότι «η πρόταση της τροποποίησης πάσχει από αξιοπιστία».
Από την πλευρά της, η δημοτική σύμβουλος της ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ Νατάσσα Αβραμίδου καταψήφισε το θέμα, λόγω του ότι «κόβονται δρομολόγια σε ώρες που δεκάδες παιδιά του Δήμου θέλουν να πηγαίνουν στα φροντιστήρια» Πάντως, ο κ. Θεοδωρακόπουλος κατέθεσε πρόταση στη διοίκηση, η οποία ήταν να κάνει συντήρηση στα καινούργια λεωφορεία και να βάλει στη θέση τους τα παλιά που έχει ο Δήμος
.Τέλος, τον λόγο έλαβε ο πρόεδρος του Τοπικού Συμβουλίου Λυκόβρυσης Γιάννης Ξένος, ο οποίος συμφώνησε με την τροποποίηση, αλλά ζήτησε από τον Δήμο να αποφασίσει από τώρα πού θα διατεθούν τα 60.000 ευρώ που θα εξοικονομηθούν από την τροποποίηση. Ο ίδιος εκτίμησε ότι ένας από τους τομείς στους οποίους θα έπρεπε να διατεθούν είναι στους παιδικούς σταθμούς.
Σύμφωνα με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου τα δρομολόγια της Δημοτικής Συγκοινωνίας τροποποιήθηκαν ως εξής
:• Επιμήκυνση των υφιστάμενων δρομολογίων εντός της Δημοτικής Κοινότητα Λυκόβρυσης για την εξυπηρέτηση και των κάτοικων της Λυκόβρυσης.
• Συγκεκριμένα θα προστεθούν τρεις στάσεις (Δάσος Αργύρη, Αγ. Παρασκευής, Δημαρχικό Κατάστημα Λυκόβρυσης) εντός της Δημοτικής Κοινότητας Λυκόβρυσης και η αφετηρία της γραμμής θα μεταφερθεί στο Δημοτικό Κατάστημα Λυκόβρυσης επί της οδού Γ. Αργύρη.
• Κατάργηση των βραδινών δρομολογίων (17.30 έως τις 22.00) και του δρομολογίου του Σαββάτου (8.00 έως τις 14.00) που κοστίζουν δυσανάλογα πολλά σε σχέση με το μεταφορικό τους έργο.
• Διατήρηση των δρομολογίων (Δευτέρα έως Παρασκευή) με συχνότητα δυο (2) ανά ώρα από τις 06.30 έως τις 18.00.
• Κατάργηση των στάσεων «Βύρωνος & Αιγαίου» και «Δωδεκανήσου» στο δρομολόγιο 2 (Νερατζιώτησσα – ΚΑΤ – Δημοτικό Κατάστημα Λυκόβρυσης).
Η αλλαγή αυτή είναι αναγκαία για την αξιόπιστη τήρηση των δυο (2) δρομολογίων ανά ώρα σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα των δρομολογίων. Οι Δημότες θα εξυπηρετούνται από την πλησιέστερη στάση «Χρ. Σμύρνης & Προύσης».
• Διατήρηση της διαδρομής της Δημοτικής Συγκοινωνίας στο υπόλοιπο τμήμα της ως έχει.
Αναλυτικά οι νέες διαδρομές
Δρομολόγιο 1
Δημοτικό Κατάστημα Λυκόβρυσης - ΚΑΤ - Νερατζιώτισσα
Γ. Αργύρη - Ελ. Βενιζέλου - Ηλίου - Αιόλου - Καράγιωργα - Μ. Μπότσαρη - Δημοκρατίας - Πίνδου - Άρεως (ΚΑΤ) - Κωνσταντινουπόλεως - Ν. Πλαστήρα - Λ. Ειρήνης - Ελ. Βενιζέλου - Κορίνθου - Αγωνιστών - Βύρωνος - Νερατζιωτίσσης (ΗΣΑΠ).
Δρομολόγιο 2
Νερατζιώτισσα - ΚΑΤ - Δημοτικό Κατάστημα Λυκόβρυσης
Νερατζιωτίσσης (ΗΣΑΠ) - Χρ. Σμύρνης - Δαγκλή - Ελ. Βενιζέλου - Κορίνθου - Αγωνιστών - Αποστολοπούλου - Λ. Ειρήνης - Δημοκρατίας - Πίνδου - Άρεως (ΚΑΤ) - Κωνσταντινουπόλεως - 25ης Μαρτίου - Αργυροκάστρου - Δάσους - Ελ. Βενιζέλου - Αγ. Παρασκευής - Γ. Αργύρη.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ