Popular Post

Blogger Themes

Κυριακή 16 Σεπτεμβρίου 2012

Απελευθέρωση Πελοποννήσου 1827


(στο......επετειακό κείμενο του κ. Πιμπλή στο φύλλο των "ΝΕΩΝ" της 25/03/10 αναφέρεται ο ισχυρισμός των έγκυρων "Ιστορικών", που επιμένουν κιόλας, ότι "Στρατιωτικά, η Ελλάδα ηττήθηκε κατά κράτος. Στα τέλη του 1827 ο Ιμπραήμ ήλεγχε την Πελοπόννησο και ο Κιουταχής τη Στερεά. Ο Γάλλος στρατηγός Μαιζόν έδιωξε από την Πελοπόννησο τον Ιμπραήμ." Αποφάσισα να σας εξηγήσω εν συντομία πως ο στρατηγός Μαιζόν έδιωξε από την Πελοπόννησο τον Ιμπραήμ, αλλά και τους υπόλοιπους Τούρκους από τα φρούρια της Πελοποννήσου, για να έχετε άποψη για ένα θέμα που πολύ λίγοι έχουν ασχοληθεί από ότι βλέπω. Κύριος οδηγός μου θα είναι ο Σπυρίδων Τρικούπης και μια-δυό βοηθητικές πηγές. Θα καταλάβετε αμέσως γιατί επιμένω και θεωρώ πως η εξιστόρηση έχει και ένα εγκυκλοπαιδικό ενδιαφέρον, καθώς δεν συνάντησα πουθενά στο Ελληνικό διαδίκτυο σχετικές πληροφορίες.)


Μετά την καταστροφή του Τουρκοαιγυπτιακού στόλου στην ναυμαχία του Ναβαρίνο, οι Μεγάλες Δυνάμεις της εποχής (Αγγλία, Γαλλία, Ρωσία) είχαν καταστήσει σαφές στην 
Οθωμανική Αυτοκρατορία ότι επιθυμούσαν να γίνει ανακωχή των εμπολέμων και διαπραγματεύσεις για την τελική μορφή του αναδυόμενου Ελληνικού κρατιδίου. Βασική προϋπόθεση ήταν η απομάκρυνση όλων των Τούρκων και Αιγυπτίων από την Πελοπόννησο.


Σαν σήμερα 16 Σεπτεμβρίου (VIDEO)




Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! ΤΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΜΑΔΑ ΣΕ ΕΘΝΙΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ!



 

Αντιγράφουμε από το blog του προέδρου του ΓΣΧ ΝΙΚΟΥ ΠΑΝΤΑΖΗ - και βέβαια υποψηφίου δημάρχου Χαλανδρίου - την είδηση αυτολεξή:

Τα όνειρα πραγματοποιούνται


Ο Γυμναστικός Σύλλογο Χαλανδρίου στην Γ’ Εθνική Μπάσκετ Ανδρών


Σύσταση παιδικής χορωδίας απο το Ν.Π.Δ.Δ. "Δ.Βικέλλας" και το Δήμο Κηφισιάς



Στη σύσταση ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΧΟΡΩΔΙΑΣ προχωρά το Ν.Π.Δ.Δ. "Δημήτριος Βικέλας" του ΔΗΜΟΥ ΚΗΦΙΣΙΑΣ τη φετινή χρονιά.
Γι' αυτό το σκοπό καλεί σε ακρόαση παιδιά, μαθητές και μαθήτριες από τη Β΄εως τη ΣΤ΄τάξη των Δημοτικών Σχολείων της Κηφισιάς, της Ν.Ερυθραίας και της Εκάλης.

Οι ακροάσεις θα γίνουν στη Βίλλα Δροσίνη στην Κηφισιά (Αγ.Θεοδώρων & Κυριακού) και το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Σάββατο 22/9/2012  (10.30 - 12.30)
- 1ο , 2ο, 3ο, 4ο, 5ο & 6ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς

Σάββατο 29/9/2012  (10.30 - 12.30)


Δωρεάν φοίτηση σε φροντιστήρια στο Μαρούσι



Τη δωρεάν φοίτηση σε φροντιστήρια ξένων γλωσσών και μέσης εκπαίδευσης, παράλληλα με τη διάθεση σχολικών ειδών, προσφέρει ο Δήμος Αμαρουσίου συνεχίζοντας την προσπάθεια για την εξασφάλιση ισότιμης πρόσβασης για όλους τους πολίτες.
Με γνώμονα την κοινωνική ευαισθησία, ιδιαίτερα την τρέχουσα οικονομική συγκυρία, η οποία έχει ήδη οξύνει τις κοινωνικές ανισότητες και οδηγεί ομάδες συμπολιτών μας σε αποκλεισμό από παροχές και υπηρεσίες, ο Δήμος Αμαρουσίου παρέχει τη δυνατότητα σε μαθητές που αντιμετωπίζουν κοινωνικές και οικονομικές δυσκολίες να καλύψουν μέρος των εκπαιδευτικών τους αναγκών.


Mαρούσι: Ομηροι ληστών ένα ζευγάρι και τα ανήλικα παιδιά του



Στιγμές τρόμου και αγωνίας για μια τετραμελή οικογένεια στο Μαρούσι. Αδίστακτοι ληστές κράτησαν ομήρους για περισσότερο από μία ώρα ένα νεαρό ζευγάρι και τα ανήλικα παιδιά του κι έφυγαν μόνο όταν πήραν αυτά που ζητούσαν.

Η απίστευτη περιπέτεια που έζησε ο επιχειρηματίας, ο οποίος ακόμα προσπαθεί να συνεφέρει τα παιδιά του, ηλικίας 6 και 9 ετών, από το σοκ που υπέστησαν, δύσκολα μπορεί να περιγραφεί με λόγια.

Ηταν λίγο μετά τις 3.00 χθες τα ξημερώματα όταν οι τέσσερις ληστές έβαλαν σε εφαρμογή το σχέδιό τους. Αφού μπήκαν στην αυλή του σπιτιού του επιχειρηματία, παραβίασαν την πόρτα του υπογείου και μπήκαν στο εσωτερικό της μονοκατοικίας.


ΣΑΒΒΑΤΟ 15/9/2012 ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΑΣ ΚΑΛΕΙ Η ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΑΓΙΑΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗΣ ΣΕ ΠΑΖΑΡΙ!



Σάββατο 15/9 στην πλατεία Αγ. Ιωάννη
   
18:00 Χαριστικό - Ανταλλακτικό παζάρι {φέρνουμε ρούχα, είδη σπιτιού, παιχνίδια, cd, dvd, βιβλία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν}  
+ δραστηριότητες για τα παιδιά
  
20.30 Προβολή ταινίας : Το Κύμα ( Die Welle, 2008)           
                                                                   
 Απέναντι στην παγίδα του ρατσισμού, την ποινικοποίηση της φτώχειας και τα αστυνομικά - φασιστικά  πογκρόμ, ντόπιοι και μετανάστες μαζί, να μετατρέψουμε τις γειτονιές μας σε κοινότες αντίστασης και αλληλεγγύης.

Επίσης Μπροσούρα που μοιράζεται στα σχολεία, από μαθητές - εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στην ανοιχτή συνέλευση κατοίκων Αγ. Παρασκευής


http://agiaparaskevinea.blogspot.gr 


Δ. ΦΩΚΙΑΝΟΣ: ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΟΘΟΥΝ 300.000 € ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΧΛΟΟΤΑΠΗΤΑ ΤΟΥ ΓΗΠΕΔΟΥ ΤΗΣ ΠΕΥΚΗΣ



fokianos_grafeioΟ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΕ ΤΗ ΝΕΑ Γ.Γ. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΠΕΣΤΕΙΛΕ ΕΠΙΣΤΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ ΓΙΑΝΝΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗ
Με ανακοίνωσή του ο δήμος Λυκόβρυσης Πεύκης ενημερώνει για τις ενέργειες του δημάρχου σχετικά με την εξασφάλιση κονδυλίων από την πολιτεία για τους αθλητικούς χώρους του δήμου:


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΟ/ΠΡΟΣ ΤΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΜΕΛΙΣΣΙΩΝ



stergiou2011-3Με ανακοίνωσή του ο δήμαρχος Δημήτρης Στεργίου ενημερώνει τους δημότες:
Αγαπητοί Δημότες,
Σας ενημερώνουμε ότι, για την καλύτερη εξυπηρέτηση και μετακίνηση των Δημοτών μας από/προς το Κοιμητήριο Δημοτικής Κοινότητας Μελισσίων,
από το Σάββατο 15 Σεπτεμβρίου 2012 και κάθε Σάββατο θα λειτουργήσουν πιλοτικά δρομολόγια της Δημοτικής Συγκοινωνίας Δήμου Πεντέλης από την εκκλησία Ζωοδόχου Πηγής έως το Κοιμητήριο Μελισσίων(δείτε τον συνημμένο πίνακα)
Επισημαίνουμε ότι η λειτουργία των δρομολογίων της Δημοτικής Συγκοινωνίας θα είναι πιλοτική και θα συνεχιστεί ανάλογα με την ανταπόκριση των Δημοτών.
Στους συννημένους πίνακες, περιγράφονται αναλυτικά οι ακριβείς διαδρομές και τα ωράρια του νέου δρομολογίου.
Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΠΕΝΤΕΛΗΣ 


"ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΕΙΔΗ ΜΟΙΡΑΣΤΗΚΑΝ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ..."



13_9_12_Dianomi_Sxolikon_1
13_9_12dianomiSxolikon2Σύμφωνα με ενημέρωση από το δήμο Πεντέλης: «Ακόμα μια δράση του ηγέτη-εμπνευστή Δημάρχου μας με τους Εθελοντές του.
Ένας τόνος σχολικών ειδών μοιράστηκαν σήμερα σε παιδιά και των τριών Δημοτικών Κοινοτήτων του Δήμου Πεντέλης, που κατέκλυσαν το χώρο της Εστίας του Εθελοντικού Κλιμακίου Πεντέλης.


Ψωμί πολυτελείας (Η ιστορία του ψωμιού)


Ανακατεύοντας δύο από τα στοιχειώδη γήινα υλικά, αλεύρι και νερό, παράγεται η βασική τροφή του ανθρώπου, ο άρτος. Το ψωμί ως πρώτη τροφή αποτέλεσε κοινή συνήθεια των ανθρώπων μέσα στους αιώνες όπου και να τους συναντούσες. Ανάλογα με τα προϊόντα του κάθε τόπου, την ιστορία, τις κοινωνικές και τις θρησκευτικές τους θέσεις, αλλά και τις ανάγκες τους εξελίχθηκε και η ιστορία του ψωμιού. Το ψωμί θεωρείται προϊόν που χορταίνει, που θρέφει και που «συντροφεύει» όλα τα γεύματα της ημέρας.
bread-history-1.jpgΔιάφορα εργαλεία καλλιέργειας αλλά


Σταύρος Παράβας (1937 – 2008) (VIDEO)



Σταύρος ΠαράβαςΟ μεγάλος μας κωμικός Σταύρος Παράβας γεννήθηκε στις 15 Απριλίου του 1935 από γονείς Μικρασιάτες και ήταν ο μικρότερος από τα πέντε αδέλφια του. Μεγάλωσε στα Προσφυγικά, στη λεωφόρο Αλεξάνδρας. Τα παιδικά του χρόνια ήταν δύσκολα, αλλά γεμάτα από αγάπη, ανεμελιά και όνειρα, όπως έλεγε...


Ελληνικός Εμφύλιος Πόλεμος 1946-1949 (VIDEO)


ΣΤΑΘΗΣ ΚΑΛΥΒΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΜΑΡΑΝΤΖΙΔΗΣ

H δεκαετία του '90 σηματοδότησε την ανάπτυξη νέων τάσεων στην έρευνα του εμφυλίου πολέμου. Οι νέες αυτές τάσεις συνδέονται αναμφίβολα με την εμφάνιση μιας νεώτερης γενιάς επιστημόνων, ιστορικών, πολιτικών επιστημόνων, κοινωνικών ανθρωπολόγων, η οποία έπαψε πια να ενδιαφέρεται - ή σε τελική ανάλυση μειώθηκε το ενδιαφέρον της - για ερωτήματα τύπου «ποιος έχει μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για το ξέσπασμα του εμφυλίου» ή «τι έφταιξε για το τελικό αποτέλεσμα»

Έλληνες ασυρματιστές προσπαθούν να έρθουν
σε επαφή με τις δυνάμεις τους κατά τη διάρκεια
του Ελληνικού Εμφυλίου Πολέμου.
(Φωτογραφία: Bert Hardy / Δημοσίευση Εικόνα / Εικόνες Getty).
 22 Μαΐου, 1948
O Άρης Βελουχιώτης εξακολουθεί να αντιμετωπίζεται με όρους ήρωα στην ελληνική βιβλιογραφία. Ωστόσο οι σύγχρονες αναζητήσεις στην Ιστορία, αρνούνται σθεναρά τόσο τις ηρωοποιήσεις όσο και τις δαιμονοποιήσεις

H απομάκρυνση από επιστημονικά στείρες ανησυχίες συνδέεται αναμφίβολα με την ομαλοποίηση της πολιτικής ζωής, την εξασθένηση της πολιτικής και ιδεολογικής πόλωσης, τη βιωματική απομάκρυνση της νεώτερης γενιάς από τις τραυματικές εμπειρίες των προηγούμενων δεκαετιών, την κατάρρευση του κομμουνισμού, κ.ά.

H εμφάνιση αυτού του νέου κύματος δεν έγινε δεκτή πάντοτε με ενθουσιασμό. Αρκετές και συχνά έντονες αντιδράσεις ξέσπασαν, άλλοτε από «ιδεολογική εχθρότητα», άλλοτε από ανασφάλεια για το πού οδηγούν όλα αυτά, κι άλλοτε - συχνά - απλώς από παρεξήγηση ή και άγνοια. Κάποιοι αισθάνθηκαν το «φάντασμα» του ρεβιζιονισμού να πλανάται πάνω από το κεφάλι τους και να τους απειλεί.

Αξίζει λοιπόν να αναφερθούμε εν συντομία στα καινοτόμα στοιχεία που συνεισφέρουν οι έρευνες αυτές και που συνδέονται: α) με σύγχρονες μεθόδους (διεπιστημονική προσέγγιση, συστηματική εμπειρική έρευνα), β) με μια φρέσκια ματιά, καινούργιες ευαισθησίες και γόνιμα ερωτήματα, γ) με νέα πορίσματα. Τα στοιχεία αυτά θα μπορούσαμε να τα συνοψίσουμε στα εξής δέκα σημεία:


Κίνημα της 11ης Σεπτεμβρίου 1922


Η ηγεσία της επανάστασης: στρατηγοί
Γονατάς (κέντρο), Πλαστήρας (δεξιά) και ο
πολιτικός σύμβουλος της επανάστασης
Γεώργιος Παπανδρέου ο πρεσβύτερος
(αριστερά), κατά τη διάρκεια επίσκεψης στη
 γενέτειρα του Αθανασίου Διάκου, Μουσουνίτσα.

Στις 11 Σεπτεμβρίου 1922, ξέσπασε Κίνημα του Στρατού και του Ναυτικού στη Χίο και τη Λέσβο και σχηματίστηκε Επαναστατική Επιτροπή από τους πρωτεργάτες της, τους Συνταγματάρχες Νικόλαο Πλαστήρα, ως εκπρόσωπο του στρατού της Χίου, και Στυλιανού Γονατά, ως εκπρόσωπο του στρατού της Λέσβου, και τον Αντιπλοίαρχο Δημήτριο Φωκά, ως εκπρόσωπο του Ναυτικού.


Το Παλαμήδι είναι φρούριο στο Ναύπλιο (VIDEO)


 Το ξακουστό κάστρο στεφανώνει την πόλη του Ναυπλίου με την έντονα μεσαιωνική ατμόσφαιρα. Ο απόκρημνος λόφος, που έδωσε το όνομά του στο κάστρο, οχυρώθηκε από τους Βενετούς, αφού ο Φραγκίσκος Μοροζίνης απέσπασε την πάλη (1686) από τους Τούρκους. Τα οχυρωματικά έργα στη σημερινή τους μορφή ανήκουν στη β' περίοδο της βενετσιάνικης κυριαρχίας. Την κατασκευή τους ανέλαβε ο Γάλλος Λα Σαλ για λογαριασμό των Βενετών, ο ίδιος που σε λίγο τους πρόδωσε αχρηστεύοντας τα κανόνια τους για χάρη των Τούρκων. Στην κορυφή του λόφου, σε ύψος 216 μέτρων και πάνω σε ίχνη προϊστορικού φρουρίου, δεσπόζουν τα ερείπια εφτά οχυρών, έξι από τα οποία έχουν τα ονόματα αρχαίων πολεμιστών (Θεμιστοκλής, Μιλτιάδης, Αχιλλεύς, Φωκίων, Επαμεινώνδας, Λεωνίδας). Εάν ανέβει κανείς με τα πόδια τα 857 απότομα σκαλοπάτια που οδηγούν στο Παλαμήδι, σκαλιστά στο βράχο, πιθανόν θα κουραστεί, αλλά θα ανακαλύψει το θαυμάσιο θαλάσσιο φόντο που πλαισιώνει το Ναύπλιο, περνώντας κάτω από


Παρασκευή 14 Σεπτεμβρίου 2012

Μετέωρα - ΜΕΤΕΩΡΑ - ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ (VIDEO)



Μετέωρα


Στο Γεωγραφικό διαμέρισμα της Θεσσαλίας στα παλιά χρόνια, υπήρχε  μια απέραντη λίμνη. Σύμφωνα με την παράδοση ένας μεγάλος σεισμός χώρισε τα βουνά στα δύο και ανάμεσα στον Όλυμπο και τον Κίσσαβο σχηματίστηκε ένα πέρασμα, τα Τέμπη. Τα νερά χύθηκαν στη θάλασσα και η Θεσσαλία έγινε μια πεδιάδα.I.M. Μεγάλου Μετεώρου
Σύμφωνα με τη θεωρία του Γερμανού γεωλόγου Αλ. Φίλιπσον, οι βράχοι των Μετεώρων δημιουργήθηκαν από μια μεγάλη μάζα από ποταμίσιες πέτρες, άμμο και λάσπη που ενώθηκαν για να σχηματίσουν ένα ενιαίο κώνο.
Όταν αργότερα, τα νερά της Θεσσαλικής λίμνης χύθηκαν στο Αιγαίο, αυτός ο ενιαίος όγκος χωρίστηκε εξαιτίας διαβρωτικής δράσης του νερού, των δυνατών ανέμων, των ραγδαίων βροχών και των σεισμικών δονήσεων, σχηματίζοντας λόφους και βράχους σε διάφορα σχήματα και μεγέθη.
Η στερεοποίηση των ποταμίσιων λίθων και της άμμου σε συμπαγείς βράχους, ήταν αποτέλεσμα της διάλυσης των ασβεστολιθικών πετρωμάτων, καθώς και της πίεσης που για πολλές χιλιάδες χρόνια ασκήθηκε στα χαμηλότερα απολιθώματα από τα υψηλότερα.
Η άποψη του Φίλιπσον θεωρείται ολοκληρωμένη επειδή εξηγεί τονβοτσαλωτό χαρακτήρα των βράχων και των λόφων και επειδή οι εξηγήσεις δεν βρίσκονται σε αντίθεση με την παράδοση που αναφέρεται στη θάλασσα της Θεσσαλίας.


Μετέωρα | Ιερά Μονή Αγίας Τριάδας



Αγία ΤριάδαΠάνω σ' ένα πανύψηλο βράχο με ιδιόμορφο σχήμα και με έκταση 5-6 στρεμμάτων, που βρίσκεται βορειοδυτικά της Μονής Αγίου Στεφάνου, είναι κτισμένη η Μονή της "Αγίας Τριάδας". Είναι το πιο δυσπρόσιτο από τα Μοναστήρια των Μετεώρων. Η ανάβαση στη Μονή παλιότερα γινόταν με ανεμόσκαλες και με το δίχτυ. Σήμερα η πρόσβαση γίνεται με δύσκολη πεζοπορία και αφού ανέβουμε 140 σκαλιά σκαμμένα μέσα στην πέτρα που
 έγιναν στα 1925 και μας οδηγούν με ασφάλεια στην κορυφή του βράχου. Το 1970 κατασκευάστηκε και ένας εναέριος μεταφορέας πραγμάτων και υλικών για τις ανάγκες και τη συντήρηση της Μονής.
Ο επισκέπτης προσκυνητής αντικρίζει από ψηλά τη μαγευτική θέα, την κοιλάδα της Καλαμπάκας με τον Πηνειό Ποταμό, τον Κόζιακα και τα όρη Χάσια.


Ιερά Μονή Ρουσάνου, Μετέωρα



Νοτιοανατολικά του Μεγάλου Μετεώρου και ανάμεσα στις Μονές Βαρλαάμ και Αγία Τριάδα βρίσκεται η Μονή Ρουσάνου. Ανεβαίνοντας από το χωριό Καστράκι συναντάμε αριστερά μας το πρώτο Μοναστήρι, την Ιερά Μονή Αγίου Νικολάου Αναπαυσά.
Ι.Μ. Ρουσσάνου
Μπροστά μας και πάνω σε εντυπωσιακό κατακόρυφο και απότομο βράχο του πέτρινου δάσους των Μετεώρων βρίσκεταιη Μονή Ρουσάνου.
Το κτιριακό της συγκρότημα καλύπτει ολόκληρη την κορυφή του βράχου, Διαβαίνοντας ο επισκέπτης προσκυνητής, απολαμβάνει από εκεί ψηλά όλη τη μεγαλοπρέπεια και μαγεία του ανεπανάληπτου Μετεωρίτικου τοπίου.
Στο βάθος φαίνεται ο Κόζιακας, ο ποταμός Πηνειός καθώς και το χωριό Διάβα. Η ανάβαση στο Μοναστήρι μέχρι το 1897 γινόταν με ανεμόσκαλες. Αργότερα δύο ξύλινες γέφυρες εξυπηρετούσαν τους Μοναχούς και τους επισκέπτες.

Σήμερα η ανάβαση γίνεται με σκαλοπάτια από τσιμέντο και δύο μικρές γέφυρες που κατασκευάστηκαν το 1930 με δωρεά της Καστρακινής Δάφνης Μπούκα.
Για την ονομασία της Μονής, δεν υπάρχουν εξακριβωμένα στοιχεία. Πιθανότατα η επωνυμία να οφείλεται στον πρώτο κτήτορα του αρχικού Ναού (14ος -15ος αιώνας).


Ι.Μ. Αγίου Νικολάου Αναπαυσά (VIDEO)





Μόλις τρία χιλιόμετρα από τη Καλαμπάκα, περνώντας μέσα από το χωριό Καστράκι, ο μοναδικός δρόμος με άσφαλτο μας οδηγεί προς τα Μετέωρα, ανεβαίνοντας, αριστερά μας είναι ο βράχος της Δούπιανης.

Ι.Μ. Αγίου Νικολάου Αναπαυσά
Το πρώτο μοναστήρι που θα συναντήσουμε είναι η Μονή του Αγίου Νικολάου του Αναπαυσά, κτισμέν σ΄ ένα βράχο ύψους 85 μ. Τριγύρω του επίσης βρίσκονται τα ερειπωμένα μοναστήρια του Προδρόμου, Αγίας Μονής και Παντοκράτορα και το εκκλησάκι της Παναγιάς της Δούπιανης.
Το Μοναστήρι του Αγίου Νικολάου του Αναπαυσά κτίστηκε γύρω στα τελευταία χρόνια του 15ου αιώνα. Η μικρή έκταση του βράχου οδήγησε αναγκαστικά το κτίσιμο της Μονής σε πατώματα το ένα πάνω στο άλλο.
Η πρόσβαση γίνεται με τη κτιστή σκάλα. Στην είσοδο της Μονής βρίσκεται το παρεκκλήσι του Αγίου Αντωνίου και η κρύπτη όπου φυλάσσονταν παλαιότερα οι κώδικες και τα κειμήλια της Μονής. Στους τοίχους υπάρχουν τοιχογραφίες του 14ου


Ιερά Μονή του Αγίου Στεφάνου.



ο Μοναστήρι βρίσκεται κτισμένο στην κορυφή του βράχου που έχει έκταση 7.500 τ. μέτρα. Είναι πάνω από την Καλαμπάκα, στο νοτιοανατολικό άκρο των μετεωρίτικων βράχων.
Ο Πρώτος ασκητής που φιλοξένησε αυτός ο βράχος, όπως φαίνεται από μια επιγραφή που υπήρχε κοντά στην είσοδο της Μονής το έτος 1192 μΧ., ήταν ο Ιερεμίας, όπως βεβαιώνουν οι ιστορικοί ερευνητές.
Ι.Μ. Αγίου Στεφάνου.Στο βάθος ο Πηνειός ποταμός και η θεσσαλική πεδιάδα
Ωστόσο πρώτος κτήτορας της Μονής είναι ο Αρχιμανδρίτης  Όσιος Αντώνιος γύρω στον 16ο αιώνα, που η παράδοση τον έχει συνδέσει με την ιστορική Βυζαντινή οικογένεια των Καντακουζηνών.
Δεύτερος κτήτορας ήταν ο Ιερομόναχος Όσιος Φιλόθεος από το χωριό Σθλάταινα ή Σκλάταινα (σημερινό χωριό Ρίζωμα, του Δήμου Παραληθαίων), στα μέσα του 16ου αιώνα. Στα 1545 ο Όσιος Φιλόθεος ανακαίνισε ή ξαναέχτισε το μικρό ναό του Αγίου Στεφάνου.
Ο Ναός είναι ξυλόστεγη μονόκλιτη Βασιλική με εσωνάρθηκα που χωρίζεται από τον κυρίως Ναό με τρίβηλο άνοιγμα.
Ο Ναός αγιογραφήθηκε  στα 1545 επί Ηγουμένου Μητροφάνη. Ο Όσιος  Φιλόθεος έκτισε κελιά για τους Μοναχούς, εφοδίασε το Μοναστήρι με εκκλησιαστικά σκεύη και χειρόγραφα και επέβαλε τον κοινοβιακό τρόπο ζωής στο ΜοναστήριΣτο Νάρθηκα αριστερά και δεξιά από την είσοδο εικονίζονται με θεϊκή γαλήνη οι Όσιοι Κτήτορες της Μονής, Ιερομόναχοι Αντώνιος και Φιλόθεος με τιμητική φρουρά στο πλάι τους τον Γαβριήλ και Μιχαήλ. Υπάρχει η απεικόνιση των 24 οίκων των Χαιρετισμών της Θεοτόκου. Πάνω από την είσοδο υπάρχει μία επιγραφή που μας πληροφορεί για την τοιχογράφηση του Ναού χωρίς να μας δίνει χρονολογία.


ΜΕΤΕΩΡΑ - ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ :: ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ "ΒΑΡΛΑΑΜ" (VIDEO)




Επιβλητικός είναι ο βράχος που βρίσκεται απέναντι από τη Μονή Μεγάλου Μετεώρου. Στον πανύψηλο αυτό βράχο του πέτρινου δάσους βρίσκεται η Μονή Βαρλαάμ που έχει ύψος 373 μ.

Μετέωρα. Ιερά Μονή Βαρλαάμ
Οι πρώτοι ασκητές για να ανέβουν πάνω στο βράχο χρησιμοποίησαν σκαλωσιές, πάνω σε δοκάρια που τα βάζανε σε τρύπες που είχε ο βράχος
Ο πρώτος κτήτορας της Μονής ήταν ο μοναχός Βαρλαάμ ο οποίος στα 1350 μΧ έκτισε πάνω μερικά κελιά και ένα ναό στο όνομα των Τριών Ιεραρχών.
Σύντομα η μονή ερήμωσε, αλλά αναβίωσε από τους Γιαννιώτες αδελφούς Μοναχούς Θεοφάνη και Νεκτάριο στα 1518 μΧ. Αυτοί, ξανάχτισαν πάνω στα ερείπια των παλιών κτισμάτων το Ναό των Αγίων Πάντων και το Ναό του Ιωάννου του Προδρόμου που είναι δυο από τις ωραιότερες εκκλησίες των Μετεώρων.

Η πρόσβαση στη Μονή γινόταν με σκαλωσιές που αργότερα αντικαταστάθηκαν με μεγάλες ανεμόσκαλες και με το δίχτυ που το χρησιμοποιούν και σήμερα για τη μεταφορά τροφίμων και υλικών για τη συντήρηση της Μονής.


Ιερά Μονή Μεγάλου Μετεώρου (VIDEO)



Στο δυτικό άκρο του πέτρινου δάσους βρίσκεται η αρχή του οργανωμένου μετεωρίτικου μοναχισμού.
Η Μονή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος επικράτησε να λέγεται "Μεγάλο Μετέωρο", όχι μόνο λόγω της εκτάσεως των 50 στρεμμάτων και του μεγέθους των κτισμάτων αλλά και λόγω της πνευματικής του ακτινοβολίας και των πρωτείων που απολάμβανε στα μέσα του 16ου αιώνα.

Η Μονή είναι σκαρφαλωμένη πάνω στον ψηλό και επιβλητικό βράχο με υψόμετρο 613μ. από τη θάλασσα και 416 από την κοίτη του Πηνειού ποταμού
Ο Αγιορείτης μοναχός Αθανάσιος ασκήτεψε αρχικά επί δέκα χρόνια πάνω σε ένα βράχο τον  "Στύλο των Σταγών". Ήταν ο πρώτος που ανέβηκε στον Πλατύ λίθο, μαζί με συνοδεία δεκατεσσάρων μοναχών.
Σκάλισαν τρύπες στον απόκρημνο βράχο, έμπηξαν δοκάρια, έκαναν σκαλωσιές και κατάφεραν να φτάσουν εκεί που ως τότε μόνο τα πουλιά μπορούσαν να ανέβουν, στην κορυφή του βράχου.
Εκεί ο Αθανάσιος ο Μετεωρίτης, ανάμεσα στη γη και τον ουρανό, στην κόψη ενός κατακόρυφου γκρεμού έκτισε τη μονή περί το 1340 μΧ και οργάνωσε την πρώτη συστηματική μοναστική κοινότητα και οικοδόμησε το ναό της Θεομήτορος.
Αργότερα έκτισε άλλο ναό προς τιμή του μεταμορφωθέντος Σωτήρος Ιησού Χριστού, που απετέλεσε το καθολικό της Μονής και πήρε και μέχρι σήμερα την ονομασία της


Label 14

Followers

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

HALANDRI NEWS Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha