Popular Post

Blogger Themes

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

Εφιάλτες, προδότες του λαού 1941-1944.



Βίκυ Μοσχολιού (1943 – 2005) (VIDEO)



Βίκυ ΜοσχολιούΗ Βίκυ Μοσχολιού γεννήθηκε στις 17 Μαΐου του 1943 στο Μεταξουργείο και έζησε τα παιδικά της χρόνια στο Αιγάλεω. Χρόνια στερημένα, αλλά γεμάτα αγάπη και μουσική, καθώς ο πατέρας της δεν αποχωριζόταν το γραμμόφωνο και την πλούσια συλλογή του από λαϊκά δισκάκια της εποχής.
Για να βοηθήσει την οικογένεια της, δεκατριάχρονο κοριτσάκι ακόμα, πιάνει δουλειά σε εργοστάσιο ως κορδελιάστρα. Πάντα, όμως, είτε ανάμεσα στις κλωστές και τα καρούλια, είτε στις ανθισμένες μυγδαλιές της Αγίας Βαρβάρας, η Βίκυ έχει ένα τραγούδι στο στόμα. Οι αυστηρών αρχών γονείς της, όμως, δεν της επιτρέπουν να δουλέψει νύχτα. Με την παρέμβαση της ξαδέρφης της, Έφης Λίντα, πείθονται τελικά και το 1962, Κυριακή του Πάσχα, η Βίκυ κάνει την πρεμιέρα της στο πάλκο, δίπλα στον Γρηγόρη Μπιθικώτση και τη Δούκισσα, στην Τριάνα του Χειλά.
Εκεί, δύο χρόνια μετά, την ακούει τυχαία ο Σταύρος Ξαρχάκος που αναζητά εκείνη την περίοδο μια νέα φωνή για να ερμηνεύσει το θρυλικό πλέον τραγούδι Χάθηκε το φεγγάρι στην ταινία Λόλα, με το Νίκο Κούρκουλο και την Τζένη Καρέζη. Είναι η αρχή μιας λαμπρής καριέρας, καθώς ακολουθούν αμέτρητες συνεργασίες, σχεδόν με όλους τους κορυφαίους συνθέτες και στιχουργούς: τον Σταύρο Ξαρχάκο, τον Γιάννη Σπανό, τον Γιώργο Ζαμπέτα, τον Απόστολο Καλδάρα, τον Δήμο Μούτση, τον Άκη Πάνου, τον Μίκυ Θεοδωράκη, τον Σταύρο Κουγιουμτζή, τον Βασίλη Τσιτσάνη, τον Μάρκο Βαμβακάρη.


Σαν σημερα 16 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ πεθαίνει ο βασιλιάς του rock n roll Έλβις Πρίσλεϊ.




ΜΙΑ ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΑΠΟ ΤΩΝ ΠΑΛΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ



Τετάρτη 15 Αυγούστου 2012

Η περιφορά της εικόνας της Παναγιάς μας στο Δίστομο! 14/8/2012 (VIDEO)



Τα έθιμα του 15Αυγουστου στην ΠΕ Κοζάνης ( VIDEO)




ΠΑΡΟΣ 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΥΚΛΑΔΕΣ (VIDEO)



ΠΑΡΟΣ 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ ΚΥΚΛΑΔΕΣ


Σιάτιστα 14.08.2012 το Γλέντι δεν σταματά!!! (VIDEO)



Σιάτιστα 14.08.2012 


Το Θαύμα της Μεγαλόχαρης - (1965)


Σύνοψη της υπόθεσης: Σε ένα ναυάγιο, η Μαρία Μερφάτη χάνει τη μονάκριβη κόρη της Λίζα, αλλά με κανέναν τρόπο δεν θέλει να πιστέψει ότι το παιδί της πέθανε. Την αναζητά επί έξι ολόκληρα χρόνια, στη διάρκεια των οποίων η Λίζα ζούσε, παρά τη θέλησή της, κοντά σε έναν γύφτο γυρολόγο ο οποίος την ανάγκαζε να ζητιανεύει στα πανηγύρια. Το κοριτσάκι διασώθηκε από τους άντρες ενός διερχόμενου πλοίου, οι οποίοι στη συνέχεια το άφησαν σε έναν ηλικιωμένο ψαρά και εκείνος το παρέδωσε στον γύφτο για να το πάει στους γονείς του. Τώρα, η Λίζα γνωρίζει την καλοσυνάτη Μαρία, την οποία συμπαθεί αμέσως, και ο γύφτος προσπαθεί να της αποσπάσει χρήματα, με αποτέλεσμα η Μαρία να καταλάβει ότι η κόρη της κάπου βρίσκεται ζωντανή. Η Λίζα, θέλοντας να πάει στην «καλή κυρία», το σκάει από τον γύφτο και με τη βοήθεια του Λευτέρη, ενός αγοριού που έρχεται στην Αθήνα για να μπει σε ορφανοτροφείο, φτάνει στο σπίτι των Μερφάτη. Η Μαρία κι ο άντρας της, ο Αλέκος, ξαναβρίσκουν επιτέλους την κόρη τους, ενώ υιοθετούν και τον Λευτέρη που κινδύνεψε να χάσει τη ζωή του, προκειμένου να σώσει τη μικρή του φίλη. 

  Ηθοποιοί: ΖΗΛΙΑ ΑΝΤΖΕΛΑ, ΜΥΛΩΝΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ, ΜΑΙΡΗ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ, ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΟΥ, ΛΙΝΑ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ, ΒΙΚΥ ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ, ΜΑΡΙΚΑ ΔΕΛΟΥΔΗΣ, ΝΙΚΟΣ ΚΑΚΑΛΕΤΡΗ, ΝΕΝΕΛΑ ΤΟΚΑΣ, ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΑΝΕΣΤΗΣ


Η Ιερά Μονή Παναγίας Σπηλιανής στη Νίσυρο (VIDEO)


Νίσυρος, των Βασίλη Δ. Γεωργιόπουλου και Σταύρου Ορσάρη
Το μοναστήρι της Παναγίας της Σπηλιανής στη Νίσυρο αποτελεί το λατρευτικό κέντρο του νησιού καθώς και ολόκληρης της Δωδεκανήσου. Η ονομασία της μονής οφείλεται στο γεγονός ότι το καθολικό είναι σπηλαιώδης ναός που είχε χρησιμοποιηθεί ως αχυρώνας. Το μοναστηριακό συγκρότημα που στέκει πάνω σε ένα βράχο ύψος περίπου 30 μέτρων από τη θάλασσα, που οι Νισύριοι ονομάζουν «οξό».
Σχετικά με την δημιουργία της μονής η παράδοση αναφέρει ότι κάποιος βοσκός μια μέρα που έβοσκε το κοπάδι του λίγο πριν τα λουτρά είδε πάνω σε έναν βράχο σαν κάτι να φωτίζει . Τότε πήγε κοντά για να δει τι βρίσκεται στο σημείο εκείνο. Με έκπληξη του διαπίστωσε ότι ήταν ένα μικρό εικόνισμα της Παναγιάς. Τότε το μετέφερε στον ναό της Ποταμίτισσας. Η περιοχή από τότε ονομάζεται <<βρετού>> ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο . Το άλλο πρωί όταν πήγαν στην εκκλησία ανακάλυψαν ότι δεν βρισκόταν στη θέση της  οπότε άρχισαν να ψάχνουν. Τελικά το βρήκαν πάνω στο <<οξό>> όπου και μετά από λίγα χρόνια άρχισαν να χτίζουν το μοναστήρι. Αυτό το εικονισματάκι βρίσκεται σύμφωνα με την παράδοση στο δεξί χέρι της εικόνας της Παναγίας.
Δεν μπορούμε να προσδιορίσουμε την ακριβή χρονολογία ίδρυσης της μονής. Η παλαιότερη τεκμηριωμένη χρονολογία που αναφέρεται στη μονή είναι το 1600 όπως προκύπτει από σφραγίδα εγγράφου που έχει χαθεί. Παρόλα αυτά στο καθολικό της μονής υπάρχουν τμήματα μεσοβυζαντινού τέμπλου καθώς και αμφίγραπτη εικόνα της Παναγίας και του Αγίου Νικολάου που μπορεί να χρονολογηθεί στο τελευταίο τέταρτο του 14ου αιώνα.


Οι θρύλοι της Παναγίας Εκατονταπυλιανής (VIDEO)


Οι ρίζες του ναού της Παναγίας της Εκατονταπυλιανής ή Καταπολιανής χάνονται στο χρόνο. Πρόκειται για έναν από τους παλαιότερους τόπους λατρείας της νέας θρησκείας, που η παράδοση θέλει να... χτίστηκε, κατά τη διάρκεια του 4ου αι. από την Αγία Ελένη ή, κατά άλλους, από το Μεγάλο Κωνσταντίνο, ο οποίος εκπλήρωσε το τάμα της μητέρας του. 

Ωστόσο η ίδια παράδοση θέλει να υπήρχε στην ίδια τοποθεσία ένας, ακόμη παλαιότερος του 4ου αι., ναός, στον οποίο προσκύνησε η Αγία Ελένη, όταν βρέθηκε στην Πάρο, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού της προς τους Αγίους Τόπους σε αναζήτηση του Τιμίου Σταυρού. Τότε ήταν, σύμφωνα με το θρύλο, που η Αγία Ελένη έκανε τάμα μπροστά στην εικόνα της Παναγίας, να χτίσει ένα μεγαλύτερο και λαμπρότερο ναό στη Χάρη της, αν κατάφερνε να βρει το Σταυρό του Μαρτυρίου.

 Ωστόσο ο ναός-τάμα της Αγίας Ελένης καταστράφηκε κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος του, πιθανότατα εξαιτίας πυρκαγιάς, και ανακατασκευάστηκε επί Ιουστινιανού, κατά τη διάρκεια του 6ου αι. Όσον αφορά την ονομασία του Ναού Εκατονταπυλιανή ή Καταπολιανή, που προέρχεται από τον όρο «καταπόλα» και σημαίνει «κατά την πόλη», πιθανότατα «δείχνοντας» το σημείο όπου βρισκόταν η αρχαία πόλη της Πάρου, μέχρι πρόσφατα που διαβάστηκαν νέες πηγές, οι γνώμες διίστανταν για το ποια από τις δύο ήταν γνήσια και παλιότερη. 


ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣΩΤΙΣΣΑΣ




 
Παναγία η Αγιασώτισσα
Στις πλαγιές του όρους Ολύμπου, στην όμορφη και γραφική πόλη της Αγιάσου, βρίσκεται η Παναγία η Αγιασώτισσα.
Η ιστορία του προσκυνήματος, αρχίζει τους Βυζαντινούς χρόνους, όταν ο Ιερομόναχος Αγάθωνας ο Εφέσιος, τα χρόνια της εικονομαχίας, έφερε την ιστορική εικόνα της Παναγίας, μαζί με άλλα κειμήλια, όπως ήταν ένας μικρός αργυρός σταυρός με τίμιο ξύλο, ένα χειρόγραφο Ευαγγέλιο του Ε' αιώνα και λείψανα του Αγίου Διονυσίου, προφανώς για να έλθει σε επαφή με την εξόριστη Βασίλισσα και μετά την καταστολή του εικονομαχικού κινήματος να μπορέσει να επιστρέψει στην Κωνσταντινούπολη.

Ό Αγαθών δεν παρέμεινε στην πόλη της Μυτιλήνης, ούτε σε άλλο παραθαλάσσιο χωριό, αλλά από τον φόβο των πειρατών, πού πολύ συχνά ενοχλούσαν τότε τα νησιά μας, προσχώρησε στο εσωτερικό του νησιού και έφθασε κάπου εδώ ανάμεσα στα βουνά και στα λαγκάδια της Αγιάσου. Διάλεξε μια δασωμένη έρημη τότε τοποθεσία όπου σήμερα βρίσκεται το παρεκκλήσιο της Ζωοδόχου Πηγής, το γνωστό σαν άγιασμα, πίσω από το κτίριο του Αναγνωστηρίου της Αγιάσου. Ό τόπος αυτός λεγόταν "Καρυές", όνομα πού πήρε από τη μεγάλη καρυδιά, πού βρισκότανε εκεί.


Ιωάννινα (Παλαιόπυργος Πωγωνίου)



Ήθη και Έθιμα
Στα χωριά του Πωγωνίου, τους καλοκαιρινούς κυρίως μήνες στην πλατεία ή πιο συνηθισμένα στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας γίνονταν τα πανηγύρια. Στον Παλαιόπυργο γίνεται το Πανηγύρι μας στις 15 Αυγούστου επειδή η εκκλησία μας -ο ιερός Ναός της Κοίμησης της Θεοτόκου -γιορτάζει εκείνη τη μέρα.Το πανηγύρι οργανώνει Πολιτιστικός Σύλλογος του χωριού. Το μεσημέρι, μετά το φαγητό, το οποίο γίνεται στον προαύλιο χώρο της εκκλησίας, ακολουθούν τα «ντολιά», ένα έθιμο το οποίο γίνονταν και παλιά και συνεχίζεται και σήμερα. Κατά το έθιμο η εντολή ντολή –ντολιά δίνεται από τον «ντολή πασά» που ορίζεται κάποιος από τους μεγαλύτερους, και παίρνοντας το ποτήρι του με το κρασί θα το τσουγκρίσει με έναν παρευρισκόμενο (κάποιο ξένο καλεσμένο, τον παπά κ.α.). Θα πιεί τρία ποτήρια ή τρείς φορές και θα τα αφιερώσει κάθε φορά και σε διάφορους ζητώντας από τους οργανοπαίκτες να παίξουν ένα τραγούδι. Ύστερα οι υπόλοιποι με την σειρά που ορίζει ο «ντολή πασάς» αφιερώνουν τις ευχές τους όπου θέλει ο καθένας ζητώντας και από ένα τραγούδι. Ένας και από τους σκοπούς αυτού του εθίμου ήταν να διαλύονται και οι μικροπαρεξηγήσεις που είχαν δημιουργηθεί και να υπάρχει ομόνοια μεταξύ των χωριανών. Το βράδυ ακολουθεί παραδοσιακό πανηγύρι με τοπικές ενδυμασίες και Πωγωνήσιους χορούς. Το γλέντι διαρκεί μέχρι τις πρωινές ώρες


Ναός Παναγίας Κοσμοσώτηρας Φερών



Η Μονή περιλαμβάνει φρουριακό περίβολο (τείχη, πύργους, πύλη) και καθολικό στον τύπο του σταυροειδούς εγγεγραμμένου δικιόνιου ναού με πεντάτρουλη στέγαση. Ο εικονογραφικός διάκοσμος αποτελεί δείγμα της υψηλής τέχνης του 12ου αιώνα της Σχολής της Κωνσταντινούπολης. Στη ΝΑ γωνία του ναού υπάρχει εντοιχισμένο κεραμικό κόσμημα με θέμα τοναετό. Ο νάρθηκας έχει κατεδαφιστεί, άγνωστο πότε. Μεταγενέστερες επιδιορθώσεις έχουν δεχτεί, η κεντρική αψίδα και η πρόθεση. Μεταγενέστερες επίσης είναι και οι τέσσερις αντηρίδες εξωτερικά.
Ο Ισαάκιος Κομνηνός, γιος του Αλεξίου Α΄Κομνηνού, αυτοκράτορα του Βυζαντίου (1081-1118) έκτισε το 1152 κοντά στον Έβρο ποταμό, δίπλα στον δρόμο που οδηγούσε από την Τραϊανούπολη στην Κων/πολη, το μοναστήρι της Παναγίας Κοσμοσώτειρας.


ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΜΙΚΡΟΚΑΣΤΡΟΥ (VIDEO)



Το Μικρόκαστρο.
Η λήψη της φωτογραφίας πραγματοποιήθηκε έξω από το χωριό,από τον δρόμο που οδηγεί
από το Καλονέρι στο Μικρόκαστρο
 Συνεχίζοντας το φωτογραφικό μας οδοιπορικό στην περιοχή της Σιάτιστας,σε αυτήν την ανάρτηση τελειώνουμε αρχικά με την πανοραμική φωτογράφηση  της Σιάτιστας,και της γύρω περιοχής,εδώ θα γίνει μια παρουσίαση κάποιων φωτογραφιών από το Μικρόκαστρο που βρίσκεται κοντά στην Σιάτιστα,της Ιέρας Μονής Κοιμήσεως της Θεοτόκου ή όπως είναι γνωστή στο πανελλήνιο ως η Παναγιά του Μικροκάστρου,και κάποιες πανοραμικές του Βο'ί'ου, η λήψη των οποίων πραγματοποιήθηκε στις


Απολυτίκιο Κοίμησεως της Θεοτόκου 15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ



15ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ: Ήθη και έθιμα του καλοκαιρινού «Πάσχα»



Φωτογραφία για 15ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ: Ήθη και έθιμα του καλοκαιρινού «Πάσχα»
Θεωρείται ως το «Πάσχα» του καλοκαιριού,

καθώς οι προετοιμασίες και η νηστεία για την Κοίμηση της Θεοτόκου αρχίζουν από την 1η Αυγούστου και διαρκεί μέχρι ανήμερα της εορτής. Μακριά από τα αστικά κέντρα και τις παραλίες, η γιορτή σε κάθε γωνιά της χώρας γιορτάζεται με μεγάλη λαμπρότητα. Η 15η Αυγούστου είναι μια ημέρα ορόσημο για όλους, πιστούς και μη… πιστούς, καθώς τότε πολλοί ξεκινούν τις καλοκαιρινές τους διακοπές.

Σε κάθε περιοχή της Ελλάδας, υπάρχει ένα τελετουργικό που συνδέεται με την ημέρα αυτή. Ήθη και έθιμα αιώνων αναβιώνουν το Δεκαπενταύγουστο με πιο χαρακτηριστικά τα εξής:

Ημαθία (Καστανιά) – Παναγία Σουμελά  INF0

Χιλιάδες πιστοί από όλη την Ελλάδα αλλά και το Εξωτερικό συρρέουν κάθε χρόνο και στις εκδηλώσεις που γίνονται στην Παναγία Σουμελά, την ιστορική εκκλησία που βρίσκεται στις πλαγιές του Βερμίου, κοντά στο χωριό Καστανιά.
Η εκκλησία κτίστηκε το 1951 από τους πρόσφυγες του Πόντου, στη μνήμη της ιστορικής ομώνυμης Μονής, τα ερείπια της οποίας βρίσκονται στο όρος Μελά, κοντά στην Τραπεζούντα του Πόντου. Εδώ φυλάσσεται η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας, που είναι φιλοτεχνημένη από τον Ευαγγελιστή Λουκά.

Μετά τον μέγα εσπερινό της παραμονής γίνεται η λιτάνευση της Αγίας Εικόνας και στη συνέχεια ακολουθούν καλλιτεχνικές εκδηλώσεις με ποντιακά συγκροτήματα, ενώ ανήμερα της Παναγίας γίνεται η περιφορά της Αγίας Εικόνας, την οποία ακολουθεί πλήθος πιστών.

Στο αποκορύφωμα της μεγάλης γιορτής της χριστιανοσύνης, ποντιακά συγκροτήματα από την Μακεδονία προσφέρουν μοναδικές στιγμές με παραδοσιακούς σκοπούς και πολύωρο γλέντι.

Κοζάνη (Σιάτιστα) – Παναγία Μικρόκαστρου INFO


Το μυστήριο του ανθρώπου που έζησε 256 χρόνια!


Μεγάλωσε 180 παιδια ενώ οι 23 γυναικες που είχε πέθαναν πολυ πριν απο τον ίδιο.Διαβάστε την σύντομη ιστορία του ανθρώπου που έζησε περισσότερο απο καθε αλλο άνθρωπο πάνω στη γη.

Ο Li-Ching-Yun γεννήθηκε σε ενα μικρο χωριό της Κίνας (Szchewan) και μέχρι τα 10 του χρόνια πηγε σχολείο. Τοτε ηταν υπεραρκετό. Μετα ταξιδέψε σε διάφορες περιοχές της Κινάς οπου δούλεψε και μάζευε ιατρικά φυτά.

Σύμφωνα με τους New York Times μετα απο αυτή την εμπειρία ο Λι πουλούσε τα ιατρικά φυτά για 100 χρόνια. Μια μέρα ο επικεφαλής της αυτοκρατορίας Pei Wu-Fu ταξιδέψε μέχρι το σπιτι του Λι να τον ρωτήσει ποιο ειναι το μυστικό της μακροζωίας του και εκείνος απάντησε: «Κράτα ήρεμη την κάρδια, κάτσε σαν χελώνα, περπάτα χαρούμενος σαν περιστέρι, και κοιμήσου σαν σκύλος».

Οι άνθρωποι τοτε απορούσαν που ο Λι δεν έμοιαζε καθόλου με γέρο και μάλιστα φαινόταν πολυ δυνατός για την ηλικία του. Κάποιοι έλεγαν ότι τον γνώριζαν απο την παιδική τους ηλικία και κάποιοι ότι ο Λι ήταν φίλος του πάππου τους που δεν ζούσε πια.


Ο τορπιλισμός της «Έλλης» στην Τήνο



Ανήμερα τον Δεκαπενταύγουστο του 1940 η Ελλάδα συγκλονίζεται από μία απρόκλητη επίθεση  της φασιστικής Ιταλίας.
Τον Αύγουστο του 1940, η Γερμανία είχε θέσει ήδη υπό τον έλεγχό της το μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης και η Luftwaffe βομβάρδιζε ανηλεώς (αλλά χωρίς αποτέλεσμα) την τελευταία εστία αντίστασης που είχε απομείνει στις Βρετανικές Νήσους. Παράλληλα, ο Χίτλερ κατέστρωνε το πλέον μεγαλεπήβολο από τα σχέδιά του – την εισβολή στη Σοβιετική Ενωση. Το φασιστικό καθεστώς της Ιταλίας όμως δεν είχε ανάλογες επιτυχίες να επιδείξει. Ο Μουσολίνι χρειαζόταν επειγόντως μια γρήγορη και αποφασιστική νίκη, ώστε να ενισχύσει το κύρος του. Η Ελλάδα φάνταζε ιδανικός στόχος, καθώς θα εξυπηρετούσε και τα ιταλικά σχέδια για απόλυτη κυριαρχία στη Μεσόγειο.
Εξάλλου, ουδέποτε σχεδόν κατά τη διάρκεια του 20ού αιώνα οι ελληνοϊταλικές σχέσεις υπήρξαν αρμονικές: από την κατάληψη των Δωδεκανήσων έως την αμφιλεγόμενη πολιτική της Ιταλίας έναντι της ελληνικής απόβασης στη Σμύρνη και από τον βομβαρδισμό της Κέρκυρας έως τη σταθερή υποστήριξη των αλβανικών θέσεων για την Ηπειρο, η Ρώμη δεν άφηνε καμία αμφιβολία ότι θεωρούσε την Αθήνα περιφερειακό της αντίπαλο.


Η επανάσταση στο Γουδί το 1909




Τα Χριστούγεννα του 1909 ο Βενιζέλος τα γιόρτασε εν πλω για τον Πειραιά. Είχε φύγει μία μέρα νωρίτερα από την Κρήτη για να φτάσει στην Αθήνα όπου είχε προσκληθεί για να αναλάβει τις τύχες της Ελλάδας.
goudiΜετά τον ταπεινωτικό πόλεμο του 1897 η χώρα είχε μπει στη δίνη μιας περιπέτειας που δύσκολα, όπως έδειχναν τα πράγματα, θα έβγαινε αλώβητη. Και πολύ περισσότερο ήταν απίθανο τα επόμενα χρόνια να ανακτήσει την εθνική της αξιοπρέπεια. Τη λύση μερικά χρόνια αργότερα κλήθηκε να δώσει ένας ανερχόμενος αστέρας της πολιτικής ζωής, ο κρητικός Ελευθέριος Βενιζέλος. Ήταν 23 Δεκεμβρίου του 1909-μετά το κίνημα στο Γουδί- όταν ο «Στρατιωτικός Σύνδεσμος» κάλεσε τον Βενιζέλο να αναλάβει πολιτικός του σύμβουλος.
Η πρόταση να προσκληθεί ο Βενιζέλος στην Αθήνα έγινε από τον αξιωματικό Παμίκο Ζυμβρακάκη όταν ο Στρατιωτικός Σύνδεσμος που είχε προχωρήσει στο Κίνημα στο Γουδί αναζητούσε την πολιτική εκείνη λύση που δε θα ήταν από τον παλιό και φθαρμένο πολιτικό κόσμο. Η πρόταση έγινε δεκτή και υλοποιήθηκε δύο μέρες πριν τα Χριστούγεννα. Ο Βενιζέλος όπως δήλωσε τότε δεν μπορούσε να αρνηθεί αυτό το κάλεσμα και πήρε το πλοίο για να φτάσει στην Αθήνα στις 29 Δεκεμβρίου 1909. Από τότε μια καινούργια εποχή ξημέρωσε για την Ελλάδα.
Τα πράγματα ήταν πολύ άσχημα ως τότε. Το κλίμα της ηττοπάθειας και της άσχημης διάθεσης των Ελλήνων μετά τη νίκη των Τούρκων το 1897 έγιναν ακόμη χειρότερα μετά και από την επιβολή της Επιτροπής του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου, η οποία θα επιστατούσε στην καταβολή της πολεμικής αποζημίωσης στην Τουρκία, καθώς και στη διευθέτηση του συνολικού δημόσιου χρέους, αποτέλεσμα της πτώχευσης της χώρας το 1893.
Η χώρα πορεύτηκε ως το 1909 χωρίς να συμβαίνουν σπουδαία πράγματα. Η εσωστρέφεια και ο πεσιμισμός χαρακτήριζαν την πολιτική και κοινωνική ζωή. Στην εξουσία εναλλάσσονταν δύο κόμματα: το τρικουπικό με αρχηγό το Γεώργιο Θεοτόκη και το δηλιγιαννικό με αρχηγό τον ίδιο το Θεόδωρο Δηλιγιάννη και, μετά τη δολοφονία του το 1905, τους διαδόχους του, Δημήτριο Ράλλη και Κυριακούλη Μαυρομιχάλη, ηγέτες δύο διαφορετικών κομμάτων, καταγόμενων όμως από το δηλιγιαννικό κόμμα. Τίποτα το αξιοσημείωτο δεν έγινε όλα αυτά τα χρόνια εκτός από τις κάποιες ανορθωτικές, κυρίως στον οικονομικό τομέα, προσπάθειες των κυβερνήσεων Θεοτόκη. Η χώρα βρισκόταν σε πλήρη ανυποληψία. Και η αυξανόμενη οικονομική κρίση και η δυσπραγία κοινωνικών ομάδων, η συνεχής αποκάλυψη των αδυναμιών του παλιού πολιτικού κατεστημένου προκαλούν εντεινόμενη δυσαρέσκεια και δημιουργούν συνθήκες για την ανάπτυξη αντίδρασης.
ΤΟ ΚΥΡΟΣ


ΚΑΛΗΜΈΡΑ ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ ΜΕ ΑΝΕΚΔΟΤΑ


Ο Γιωργάκης, μπερδεμένος για το τι είναι πολιτική, ρωτά τον πατέρα του και εκείνος του απαντά με ένα παράδειγμα για να γίνει ακόμα πιο κατανοητός.
- Ακου παιδί μου... Εγώ που φέρνω τα λεφτά στο σπίτι και δουλεύω για όλους σας, είμαι ο καπιταλισμός. Η μαμά σου που φροντίζει για τα προβλήματα της οικογένειας, είναι η κυβέρνηση. Η κουβερνάντα που προσέχει εσένα και τον αδερφούλη σου είναι η εργατική τάξη και το μικρό σου αδερφάκι είναι το μέλλον...
Το παιδί ικανοποιημένο, πήγε για ύπνο, αλλά τον ξύπνησαν τα κλάματα του αδερφού του που ήθελε άλλαγμα...
Σηκώνεται και πάει να ειδοποιήσει την μαμά του, την είδε όμως να κοιμάται και πήγε να μιλήσει στην κουβερνάντα. Όταν όμως άνοιξε την πόρτα, είδε μέσα και τον μπαμπά του σε τρυφερές στιγμές μαζί της και απορημένος έφυγε...
Το πρωί και ενώ όλοι μαζί έτρωγαν το πρωινό τους, λέει ο μικρός
- Μπαμπά, κατάλαβα τελικά τι είναι πολιτική!
- Μπράβο Γιωργάκη μου, για πες μας λοιπόν τι είναι...
- Μια ζωή ο καπιταλισμός θα πηδάει την εργατική τάξη, η κυβέρνηση θα κοιμάται και το μέλλον μας θα είναι χεσμένο..!


Τρίτη 14 Αυγούστου 2012

Επιτέλους φτηνό σουβλάκι



Του Γιώργου Καισάριου
Μου έλεγαν ότι δεν μπορεί να γίνει. Μου έλεγαν ότι δεν έχει γίνει ποτέ και δεν θα ζήσουμε να το δούμε. Αυτό που έλεγαν ότι δεν μπορεί να γίνει, είναι να δούμε μείωση στην τιμή του εθνικού fast food, το σουβλάκι.
Ναι αγαπητέ αναγνώστη, όσο δύσκολο κι αν είναι να το πιστέψετε, οι τιμές στις ψησταριές για ένα σουβλάκι πέφτουν. Και μάλιστα, πέφτουν κατακόρυφα.
Ενώ μέχρι πέρυσι η τιμή για ένα σουβλάκι στις περισσότερες ψησταριές που εγώ έχω επισκεφτεί ήταν περίπου 2 ευρώ, φέτος βλέπω ότι όλο και περισσότεροι χρεώνουν κοντά στο 1,50 ευρώ. Ποσοστιαία, αυτό είναι μια μείωση περίπου 25%.

Μου έλεγαν (το αιώνιο παραμύθι) ότι ανέβηκε ο ΦΠΑ και θα πρέπει να ανέβει αναγκαστικά και η τιμή στο σουβλάκι. Το πρόβλημα είναι ότι η συνολική τιμή ανέβαινε περισσότερο από το συνολικό ΦΠΑ.
Τους έλεγα ότι 2 ευρώ ήταν υπερβολικά ακριβά, όχι μόνο τηρουμένων των αναλογιών για το τι παίρναμε, αλλά συγκριτικά με πολλές άλλες χώρες στον κόσμο και με κορόιδευαν.
Τους έλεγα να στριμώξουν τους προμηθευτές τους για καλύτερες τιμές και μου έλεγαν ότι δεν γίνεται. Πως είναι δυνατόν οι τιμές στην λιανική να πέφτουν και στην χοντρική πάντα να ανεβαίνουν, ποτέ δεν το έχω καταλάβει.
Η αλαζονεία πολλών που είχαν ψησταριές ήταν απίστευτη. Πίστευαν, (όπως οι αγοραστές ακινήτων) ότι δεν θα έρθει ποτέ η μέρα όπου θα αναγκαστούν να ρίξουν τις τιμές. Πίστευαν ότι δεν θα εκτεθούν ποτέ στον έντονο ανταγωνισμό.
Τους έλεγα ότι έρχεται έντονος αποπληθωρισμός και με κοίταζαν σαν να είμαι τρελός. Όπου πήγαινα, προσπαθούσα να μεταδώσω στην διοίκηση της ψησταριάς την ιδέα να ρίξει τις τιμές αν θέλει να επιβιώσει και μου έλεγαν ότι αυτό δεν γίνεται.
Πριν 3 χρόνια, άρχισα να προειδοποιώ την αγαπημένη μου ψησταριά στον Πύργο (Το Σπιτικό, απέναντι από το παλαιό νοσοκομείο) να ρίξει τις τιμές διότι θα υπάρξει έντονος ανταγωνισμός στο μέλλον. Όχι μόνο διότι ήθελα να ψωνίζω φτηνότερα, αλλά και διότι δεν ήθελα να κλείσει.
Το 2010 μου είπε ότι ο τζίρος του ήταν μειωμένος κατά 30% σε σχέση με το 2009. Το 2011 μου είπε ότι ο τζίρος του ήταν μειωμένος κατά 50% σε σχέση με το 2010. Παρ΄ όλ΄ αυτά όμως, ανέβασε τις τιμές!!!
Θυμάμαι πολύ καλά ότι του άσκησα έντονη κριτική για αυτή την αύξηση, στο βαθμό μάλιστα που παραλίγο να παρεξηγηθώ. Του εξήγησα ότι θα πρέπει επειγόντως να μειώσει τις τιμές, διότι σε διαφορετική περίπτωση, ο όγκος των πωλήσεων θα πέσει σε τέτοιο επίπεδο, που θα μπαίνει μέσα.
Δυστυχώς φέτος το καλοκαίρι η ψησταριά αυτή έκλεισε (κλαψ, κλαψ). Δεν ξέρω αν δεν ήθελε, αν δεν μπορούσε, αν δεν το έβλεπε ή απλά αν αποφάσισε να κάνει stop loss -σημασία έχει ότι η αγαπημένη μου ψησταριά δεν υπάρχει πια.
Είναι πάρα πολύ δύσκολο να αλλάξει η αντίληψη στο γύρισμα της τάσης. Είναι επίσης πάρα πολύ δύσκολο να αλλάξουν οι εδραιωμένες αντιλήψεις, που έχουν εδραιωθεί μετά από δεκαετίες παρατήρησης.
Μια τέτοια αντίληψη είναι ότι η γη ποτέ δεν χάνει. Μια άλλη αντίληψη είναι (ήταν) ότι το σουβλάκι ποτέ δεν πέφτει.
Αυτές οι εδραιωμένες αντιλήψεις πλέον αλλάζουν. Δυστυχώς λόγω οικονομικής συγκυρίας. Θα ήταν καλό αυτές οι αντιλήψεις να είχαν αλλάξει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά δυστυχώς δεν μπορέσαμε σαν κράτος και σαν κοινωνία να εδραιώσουμε τον έντονο ανταγωνισμό μεταξύ των εμπλεκομένων της αγοράς (είτε είναι εμπορικά είτε σουβλατζίδικα).
Όπως νοσεί ο κρατικός τομέας, άλλο τόσο νοσεί στην Ελλάδα και ένα μεγάλο μέρος του ιδιωτικού τομέα. Ένας από αυτούς τους κλάδους, κατά την άποψη μου, είναι το μοντέλο της ψησταριάς – σουβλατζίδικου.
Υπάρχει όμως ελπίδα αγαπητέ αναγνώστη. Οι τιμές στο σουβλάκι είναι πλέον καθοδικές. Επιπλέον, αν δει κανείς τις τιμές των “lunch special“ στα κινέζικα εστιατόρια της Νέας Υόρκης, αντιλαμβάνεται ότι οι τιμές ακόμα θα πρέπει να πέσουν πάρα πολύ.
Ενδεικτικά, στο Περιστέρι (ο δήμος διαμονής και καταγωγής μου), Κωνσταντινουπόλεως και Θηβών, στη βορειοανατολική γωνία, πίτα με καλαμάκι από όλα (full extra) θα σας κοστίσει μόνο 90 cents!!
Ναι σωστά ακούσατε… 90 cents. Θα χρειαστεί όμως 20 λεπτά αναμονή (τουλάχιστον) να παραλάβετε την παραγγελία σας, διότι με αυτές τις τιμές, η ουρά είναι αρκετά μεγάλη.


ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΤΕΛΕΤΗ ΣΑΤΑΝΙΣΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΝΤΕΛΗ...!!! ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΗΜΕΝΟΣ ΑΥΤΟΠΤΗΣ ΜΑΡΤΥΡΑΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙ..


«Θα ήθελα να κάνω μια καταγγελία.
Χθες το βράδυ κατά τις 11:30 στη νοτιοδυτική πλευρά του όρους Πεντέλη κοντά στο σπήλαιο Νταβέλη, πάρκαρα το αυτοκίνητό μου και κατέβηκα με μια φίλη μου για να περπατήσουμε και να δούμε την θέα.

Παρατηρήσαμε ένα περίεργο φως μέσα από τους θάμνους και πλησιάσαμε από φόβο μήπως είχε πάρει κάποια φωτιά.

Προς μεγάλη μας έκπληξη ανακαλύψαμε πως το φως προερχόταν μάλλον από κάποιο κερί που μόλις το πλησιάσαμε έσβησε -πιθανότατα από τον αέρα. Αν και η αλήθεια είναι πως το φως ήταν πολύ δυνατό για να προέρχεται από ένα τόσο μικρό κερί.

Φωτίσαμε με τα κινητά και είδαμε τοποθετημένα γύρω από το κερί διάφορα αντικείμενα και χαρτιά με παράξενα σύμβολα. Εκείνη την στιγμή –που παρεμπιπτόντως τραβούσα τις φωτογραφίες που σας έστειλα- ακούσαμε ένα γρύλισμα και ένας σκύλος πετάχτηκε μέσα από τους θάμνους και μας κυνήγησε. Φυσικά εγκαταλείψαμε το σημείο τρέχοντας.»
από το enikos.gr


Όταν η «ριζοσπαστική» αριστερά συναντιέται με έναν εγκληματία του απαρτχάιντ!




* Το “έργο” έχει δυστυχώς ξαναπαιχτεί… Παίζεται και με την ιμπεριαλιστική επίθεση εναντίον της Συρίας...Όταν στις ιταλικές εκλογές, τον Απρίλη του 2006, η «Κομμουνιστική Επανίδρυση» στην Ιταλία με Γενικό Γραμματέα τον Μπερτινότι (πρόεδρο της ιταλικής ΓΣΕΕ... CGIL), ήταν στην πρώτη γραμμή των κινημάτων για την απελευθέρωση της Παλαιστίνης, καίγοντας μάλιστα ισραηλινές σημαίες στις πλατείες και τις διαδηλώσεις.
Και… την επόμενη των εκλογών στο κυβερνητικό σχήμα Πρόντι ο Μπερτινότι γίνεται πρόεδρος της ιταλικής βουλής και η «Κομμουνιστική Επανίδρυση» συμμετέχει στην κυβέρνηση… δηλώνει: «Πρέπει να σταματήσουν οι διαδηλώσεις εναντίον του Ισραήλ και να δούμε εκ νέου τις σχέσεις μας μαζί του…».
Που..να διαπλοκή, που..να εξουσία, δεν έχεις τίμημα!
Τότε, εκείνη την κυβέρνηση Πρόντι έριξε με την ψήφο του ένας κομμουνιστής, ο Fernando Rossi, τώρα στο κίνημα “Per il Bene Comune”, δηλώνοντας: «Δεν είναι δυνατόν οι κομμουνιστές να είναι στις μασονικές στοές και στο Βατικανό…». Είχε άδικο;
H φωτογραφία του Fernando Rossi από την "Ελληνοπαλαιστινιακή Φιλία"

από filistina, μέσω "Σχολιαστές χωρίς Σύνορα"
Κι εσύ τέκνον Βρούτε;  
Όταν η «ριζοσπαστική» αριστερά συναντιέται με έναν εγκληματία του απαρτχάιντ.
 
του Γ.Κ.
 
Δεν προκαλεί έκπληξη ούτε η επίσκεψη του προέδρου του Ισραηλινού Απαρτχάιντ, Σιμόν Πέρες, στην Αθήνα, ούτε η χρονική περίοδος (αφού ο Αύγουστος ενδείκνυται για διακοπές στα ελληνικά νησιά και αντενδείκνυται για διαδηλώσεις διαμαρτυρίας), ούτε οι συνομιλίες με τον Πρόεδρο, τον Πρωθυπουργό και τον συγκυβερνώντα αρχηγό του ΠΑΣΟΚ, στους χαλεπούς καιρούς της ελληνο-ισραηλινής συμμαχίας και της μνημονιακής υποτέλειας.
Αυτό που προκαλεί έκπληξη είναι η συνάντηση του Σιμόν Πέρες με τον Αλέξη Τσίπρα, ηγέτη μιας παράταξης που θέλει να...
ονομάζεται «ριζοσπαστική» αριστερά.
Το έγκλημα του Απαρτχάιντ
Υπενθυμίζω ότι ο Σιμόν Πέρες είναι πρώτος πολίτης ενός απαρτχάιντ που εδώ και 45 χρόνια ....κρατά τον παλαιστινιακό πληθυσμό υπό κατοχή, χωρίς δικό του κράτος αλλά και χωρίς δικαίωμα να συμμετέχει στην εκλογή της ηγεσίας του κράτους που κανονίζει τις τύχες του, χωρίς το δικαίωμα να καθορίζει την νομοθεσία του αλλά αντίθετα υπό ισραηλινή στρατιωτική νομοθεσία, χωρίς το δικαίωμα σε δίκαιες δίκες, αλλά αντίθετα υπό την αρμοδιότητα ισραηλινών στρατοδικείων, ακόμα και σε υποθέσεις ανηλίκων.
Ένα απαρτχάιντ που κρατά χιλιάδες Παλαιστίνιους στις φυλακές, ανάμεσά τους εκατοντάδες παιδιά, που φυλακίζει επ’ αόριστον ακόμα και χωρίς απαγγελία κατηγοριών ή δίκη, που βασανίζει συστηματικά άνδρες, γυναίκες και παιδιά. Ένα απαρτχάιντ που συνεχίζει να χτίζει παράνομους σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο εποικισμούς και ένα Τείχος, παράνομο σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του διεθνούς δικαστηρίου, που κλέβει ακόμα περισσότερη γη και μετατρέπει τα παλαιστινιακά εδάφη σε απομονωμένους μεταξύ τους θύλακες, σε μπαντουστάν. Ένα απαρτχάιντ που ...φτιάχνει δρόμους και έχει λεωφορεία μόνο για εποίκους και συλλαμβάνει όσους Παλαιστίνιους επιχειρήσουν να τα χρησιμοποιήσουν. Ένα απαρτχάιντ που αφαιρεί παρανόμως τους φυσικούς πόρους από τα κατεχόμενα με πρώτο και ζωτικότερο το νερό – κάνοντας ακόμα και τη Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων του γαλλικού κοινοβουλίου να μιλήσει σε σχετική έκθεσή της για «απαρτχάιντ» σε ό,τι αφορά το νερό στα κατεχόμενα .
Ταυτόχρονα πρόκειται για ένα απαρτχάιντ που κρατά πάνω από 1,5 εκατομμύριο Παλαιστίνιους κατοίκους της Λωρίδας της Γάζας, στην πλειονότητά τους παιδιά, σε έναν απάνθρωπο και παράνομο σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο αποκλεισμό, αφού αποτελεί συλλογική τιμωρία του άμαχου πληθυσμού.
Ένα απαρτχάιντ που έχει αφαιρέσει τις ζωές χιλιάδων Παλαιστινίων, στην πλειονότητά τους αμάχων, όλα αυτά τα χρόνια.
Με άλλα λόγια ένα απαρτχάιντ που αφαιρεί κάθε ανθρώπινο δικαίωμα (ζωής, περίθαλψης, πρόσβασης σε νερό, ελεύθερης μετακίνησης, στέγασης κ.λπ.) από 4 εκατομμύρια Παλαιστίνιους που ζουν στη Δυτική Όχθη, συμπεριλαμβανομένης της ανατολικής Ιερουσαλήμ και στη Λωρίδα της Γάζας.
Ακόμα ένα απαρτχάιντ που επιτρέπει σε οποιονδήποτε άνθρωπο εβραϊκής καταγωγής ή εβραίο στο θρήσκευμα να εγκατασταθεί στα εδάφη της ιστορικής Παλαιστίνης που κατακτήθηκαν το 1948 και να γίνει ισραηλινός πολίτης, αλλά απαγορεύει την επιστροφή των Παλαιστινίων προσφύγων όπως επιτάσσει το διεθνές δίκαιο γενικά αλλά και συγκεκριμένα η απόφαση 194 του ΟΗΕ.
Και ένα απαρτχάιντ όπου το 20% των πολιτών του ίδιου του κράτους του Ισραήλ, δηλαδή 1,2 εκατομμύρια Παλαιστίνιοι με ισραηλινή υπηκοότητα ζουν ως πολίτες δεύτερης κατηγορίας. Δεν τους αφήνουν να επιστρέψουν στα χωριά τους ή κατεδαφίζουν κάποια από αυτά, προσπαθούν να τους απολύσουν από όπου εργάζονται, αποφεύγουν τις κοινωνικές παροχές, καταστέλλουν τις κινητοποιήσεις τους, προσπαθούν να απαγορέψουν τα κόμματά τους, διώκουν τους ηγέτες τους, διαγράφουν τα τοπωνύμια στη γλώσσα τους και προωθούν την απαγόρευση των εορτασμών της παλαιστινιακής Νάκμπα (καταστροφής).
Ας υπενθυμίσει επιτέλους κάποιος στην ελληνική πολιτική ηγεσία, συμπεριλαμβανομένης της ηγεσίας του Συνασπισμού «Ριζοσπαστικής» Αριστεράς – ΕΚΜ, ότι το απαρτχάιντ αποτελεί έγκλημα κατά της ανθρωπότητας τόσο σύμφωνα με τη Διεθνή Συνθήκη για την Καταστολή και Τιμωρία του Εγκλήματος του Απαρτχάιντ, (του 1973), όσο και σύμφωνα με το Καταστατικό της Ρώμης, για το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο, (του 1998) – ασχέτως αν το Ισραήλ δεν τολμά να αποδεχθεί κανένα από τα δύο κείμενα του διεθνούς δικαίου για να μην χρησιμοποιηθούν εναντίον του…
Ως εκ τούτου ο Σιμόν Πέρες θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται ως εγκληματίας κατά της ανθρωπότητας και όχι ως αξιότιμος συνομιλητής.
Αλήθεια,  θα συναντούσε ο κ. Τσίπρας τον Pieter Willem Botha, την εποχή του Νοτιοαφρικανικού Απαρτχάιντ;
Βίος και πολιτεία ενός εγκληματία
Πέραν όμως από τις ευθύνες που βαραίνουν τον οποιονδήποτε Πρόεδρο του ΙσραηλινούΑπαρτχάιντ, καλό είναι να μην ξεχνάμε ποιος είναι συγκεκριμένα ο Σιμόν Πέρες. Ο Πέρες αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ηγέτες του σιωνιστικού καθεστώτος. Ξεκίνησε την καριέρα του δουλεύοντας για λογαριασμό της Χαγκάνα, η οποία μετεξελίχθηκε στις ισραηλινές ένοπλες δυνάμεις γνωστές ως IDF και μαζί με τις άλλες ισραηλινές παραστρατιωτικές ομάδες πραγματοποίησαν την εθνοκάθαρση των Παλαιστινίων, το 1948, γνωστή ως Νάκμπα. Ο Πέρες συνέχισε κατέχοντας διευθυντικές θέσεις στο Υπουργείο «Άμυνας», ενώ θεωρείται σημαντικός παράγοντας της ανάπτυξης του πυρηνικού προγράμματος του Ισραήλ που κατέληξε στην παραγωγή όπλων μαζικής καταστροφής. Ακολούθως εξελίχθηκε σε έναν από τους σημαντικότερους σιωνιστές πολιτικούς ηγέτες έχοντας υπάρξει τρεις φορές πρωθυπουργός, έχοντας συμμετάσχει ως υπουργός σε 12 κυβερνήσεις, κατέχοντας δύο φορές το θώκο του Υπουργού «Άμυνας». Ως Υπουργός «Άμυνας» στα μέσα της δεκαετίας του ’70 υποστήριξε τον παράνομο εποικισμό των κατεχομένων παλαιστινιακών εδαφών από την οργάνωση εποίκων Gush Emunim.
Ως Πρωθυπουργός το 1996 βαρύνεται μεταξύ άλλων με τη σφαγή της Κανά, στο Λίβανο, όταν τα ισραηλινά στρατεύματα κατοχής, κατά τη διάρκεια της επιχείρησης «τα σταφύλια της οργής», βομβάρδισαν εγκαταστάσεις του ΟΗΕ σκοτώνοντας πάνω από εκατό Λιβανέζους άμαχους, άνδρες, γυναίκες και παιδιά, που είχαν καταφύγει εκεί. Οι Ισραηλινοί τότε μίλησαν για λάθος, αλλά η σχετική έκθεση του ΟΗΕ σχεδόν απέκλειε τέτοιο ενδεχόμενο ενώ η Διεθνής Αμνηστία μετά από επιτόπια έρευνα θεώρησε την επίθεση εσκεμμένη.
Η σφαγή στην Κανά το 1996 επί πρωθυπουργίας του Σιμόν Πέρες
Ως Πρόεδρος δε του Ισραήλ, από το 2007 και έως σήμερα, ο Πέρες δεν έχει απλώς συνδέσει το όνομά του αλλά έχει υποστηρίξει ξεκάθαρα όχι μόνο τον παράνομο αποκλεισμό της Λωρίδας της Γάζας αλλά και την επιχείρηση Χυτό Μολύβι κατά την οποία σκοτώθηκαν πάνω από 1.400 Παλαιστίνιοι στην πλειονότητά τους άμαχοι, μεταξύ των οποίων και πάνω από 300 παιδιά, αλλά και τη σφαγή στο Στόλο της Ελευθερίας. Στις πειρατικές επιθέσεις του ισραηλινού ναυτικού εναντίον αποστολών δια θαλάσσης προς την αποκλεισμένη Λωρίδα της Γάζας, επί προεδρίας Πέρες, έχουν απαχθεί, κακοποιηθεί, φυλακιστεί, καταληστευθεί και απελαθεί, μεταξύ άλλων και Έλληνες πολίτες, ναυτικοί, δημοσιογράφοι και ακτιβιστές.
Από την εθνοκάθαρση ως την κατασκευή όπλων μαζικής καταστροφής, από τους εποικισμούς ως το απαρτχάιντ, και από τη σφαγή στην Κανά ως τις σφαγές στη Γάζα και στο Μαβί Μαρμαρά, ο Σιμόν Πέρες είναι ο νομπελίστας ειρήνης που ξεπερνά σε εγκλήματα τον Ομπάμα ή ίσως και τον Κίσινγκερ.
Αλήθεια δε γνωρίζω τι διημείφθη μεταξύ Τσίπρα και Πέρες στη συνάντηση μιας περίπου ώρας, που είχαν. Τα μέσα μετέδωσαν ότι ο αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ εξερχόμενος δεν έκανε δηλώσεις, ενώ μέχρις στιγμής δεν έχει εκδοθεί καμία ανακοίνωση από το κόμμα.
Αυτό που γνωρίζω είναι ότι απέναντι στα εγκλήματα, η σιωπή είναι συνενοχή…
 
Γ.Κ.
 
 
http://klassikoperiptosi.blogspot.gr/ 


Το χρονικό του Ολοκαυτώματος των Aνωγείων τον Aύγουστο του 1944




Φωτό από το Axortagos.gr
 Του Γιώργου Αεράκη*
.
Τον Ιούλιο του 1945, ένα σχεδόν χρόνο μετά την καταστροφή των Ανωγείων από τους Γερμανούς ναζιστές, ο Νίκος Καζαντζάκης θα επισκεφθεί τα Ανώγεια ως υπεύθυνος της Κεντρικής Επιτροπής για τη διαπίστωση των γερμανικών ωμοτήτων κατά τη διάρκεια του πολέμου στην Κρήτη.
Στις σελίδες που θα αφιερώσει στα Ανώγεια διαβάζουμε: «Σήμερον από τας 940 οικίας των Ανωγείων δεν έχει απομείνει ούτε μία. Το νεόδμητον σχολείον ανετινάχθη, αι τρεις εκκλησίαι τας οποίας οι Γερμανοί είχον μεταβάλει εις στάβλους έχουν υποστεί ζημίας εκ των πέριξ ανατινάξεων».
Γιατί όμως τόσο μίσος των Γερμανών εναντίων των Ανωγειανών; Γιατί αυτή η μανία καταστροφής; Αξίζει τον κόπο να κάνουμε μια μικρή ιστορική αναδρομή.
Η καταβολή του φόρου αίματος αρχίζει για τους Ανωγειανούς από την πρώτη μέρα που οι Γερμανοί επιχειρούν να καταλάβουν την Ελλάδα. Οι Ανωγειανοί στρατιώτες θα αποτελέσουν επίλεκτη ομάδα του Τάγματος των Κρητών στα αλβανικά σύνορα και θα γράψουν σελίδες δόξας πολεμώντας εναντίον των Ιταλών φασιστών, το χειμώνα του 1940-1941. Το αίμα των πρώτων Ανωγειανών νεκρών ποτίζει τα χιονισμένα βουνά της Πίνδου.

ΣΤΗ ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ
Τον Μάη του 1941 κατά τη διάρκεια της Μάχης της Κρήτης, οι Ανωγειανοί που βρέθηκαν στις πόλεις που έπεσαν οι κατακτητές, υπακούοντας στα κελεύσματα του αρχαίου προγόνου, θα αντισταθούν έως θανάτου. Στην περιοχή Λατζιμά του Ρεθέμνους και στην πόλη του Ηρακλείου το ανωγειανό αίμα ποτίζει την ανοιξιάτικη γη.
Μετά την κατάληψη της Κρήτης, οι Ανωγειανοί θα φιλοξενήσουν και θα βοηθήσουν με κάθε τρόπο τους Βρετανούς, Αυστραλούς και Νεοζηλανδούς υπερασπιστές του νησιού να φτάσουν στα νότια παράλια και από εκεί στη Μέση Ανατολή. Ορισμένοι δε από αυτούς θα τους συνοδεύσουν στο ταξίδι τους, ξαναγυρίζοντας όμως σύντομα για την οργάνωση σαμποτάζ.
Πολύ γρήγορα οι Ανωγειανοί θα συστήσουν ένοπλες ομάδες που θα στελεχωθούν με Ανωγειανούς και Ανωγειανές κάθε κοινωνικής τάξης και ηλικίας, με σκοπό την απώθηση του κατακτητή. Οι οργανώσεις αυτές ήταν η Εθνική Απελευθερωτική Οργάνωση (ΕΑΟ) “Ο Ψηλορείτης” και το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ. Σε όλη τη διάρκεια της κατοχής οι οργανώσεις αυτές θα δραστηριοποιηθούν στον ορεινό όγκο του Ψηλορείτη και στην περιοχή του Ηρακλείου.
Οι Γερμανοί θεωρώντας – όχι άδικα – τα Ανώγεια αντάρτικη φωλιά, θα απαγορεύσουν στους κατοίκους του χωριού να ανεβάζουν τα κοπάδια τους στο Πάνω Αόρι που ήταν απαγορευμένη ζώνη. Αυτό βέβαια δεν έγινε ποτέ σεβαστό από τους Ανωγειανούς, με αποτέλεσμα οι Γερμανοί να κάνουν συχνές επιδρομές, να..
αρπάζουν τα κοπάδια και να εκτελούν τους βοσκούς που τύχαινε να συναντήσουν. Αρκετοί θα πιαστούν αιχμάλωτοι και στη συνέχεια θα εξαφανιστούν.

Η ΣΥΛΛΗΨΗ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΓΙΑΝΝΗ

Χιλιάδες χρόνια πριν, ο Δίας ζητούσε καταφύγιο και προστασία στον Ψηλορείτη προσπαθώντας να σωθεί από τον παιδοφάγο πατέρα του Κρόνο. Πριν έξι δεκαετίες η Νίδα, η Μύθια, τα Τσουνιά, τα Πετραδολάκια, η Κορακόπετρα, το Κορίτσι καθώς και κάθε μητάτο, θα γίνει φωλιά ανθρώπων που διψούν για ελευθερία και λημέρι κάθε καταδιωκόμενου.
Τον Φλεβάρη του 1944 οι Γερμανοί θα κυκλώσουν αιφνιδιαστικά τα Ανώγεια και θα συλλάβουν τον αρχηγό της Ομάδας “Ψηλορείτης”, Γιάννη Δραμουντάνη γνωστό σαν Στεφανογιάννη, χαρισματική φυσιογνωμία της τοπικής κοινωνίας που βρέθηκε μέσα στον κλοιό. Θα εκτελεστεί με συνοπτικές διαδικασίες, παρουσία της οικογένειάς του και ολόκληρου του χωριού. Στην αρχηγία θα τον διαδεχθεί με επιτυχία ο Μιχάλης Ξυλούρης (Χριστομιχάλης) ήρωας των Βαλκανικών και του Μικρασιατικού πολέμου.
Στις 27 Απριλίου του 1944 οι Βρετανοί αξιωματικοί συνεπικουρούμενοι από Κρητικούς αγωνιστές θα απαγάγουν λίγο έξω από το Ηράκλειο τον στρατηγό Φον Κράιπε, επιτυχία που άφησε άναυδη τη γερμανοκρατούμενη Ευρώπη. Οι απαγωγείς θα μεταφέρουν τον στρατηγό πού αλλού; στα Ανώγεια όπου θα περάσουν τη νύχτα. Ξημερώματα θα φυγαδευτούνε από ντόπιους οδηγούς στον Ψηλορείτη και από εκεί στα νότια παράλια για να πάνε με υποβρύχιο στη Μ. Ανατολή.

Ο ΛΟΧΙΑΣ ΤΩΝ SS
Στις 7 Αυγούστου 1944, ο Γερμανός λοχίας των SS Γιόζεφ Ολενχάρουερ, γνωστός σαν «Σήφης» συνοδευόμενος από ομάδα Γερμανών και Ιταλών στρατιωτών, θα έρθει στα Ανώγεια από το γειτονικό χωριό Γενί-Γκαβέ που είχε την έδρα του και θα συλλάβει 96 γυναικόπαιδα, με σκοπό να τα μεταφέρει στο Ρέθυμνο και από εκεί στα στρατόπεδα συγκέντρωσης της Γερμανίας.
Η εννεαμελής ομάδα του ΕΛΑΣ Ανωγείων υπό την αρχηγία του Μανόλη Μανουρά (Σμαϊλομανόλη) που παρακολουθεί από τους γύρω λόφους θα αιφνιδιάσει με την τόλμη της τον περιβόητο «Σήφη» και την ομάδα του και θα ελευθερώσει από τα χέρια τους τα γυναικόπαιδα. Οι Γερμανοϊταλοί σκοτώνονται ή αιχμαλωτίζονται.
Την επόμενη μέρα, στις 8 Αυγούστου, Ανωγειανοί αντάρτες, συνεπικουρούμενοι από Ρώσους κομάντος και υπό την αρχηγία του Βρετανού λοχαγού Στάνλεϋ Μοςς θα πραγματοποιήσουν το Σαμποτάζ της Δαμάστας όπως ονομάστηκε, επειδή πραγματοποιήθηκε πλησίον του ομώνυμου χωριού.
Με πρωτοφανή τόλμη θα εξουδετερώσουν τρία γερμανικά αυτοκίνητα καθώς και ένα τεθωρακισμένο που μετέφερε την αλληλογραφία του Γερμανικού Στρατηγείου Ηρακλείου στην Διοίκηση του Φρουρίου Κρήτης στα Χανιά. Ελάχιστοι Γερμανοί γλίτωσαν. Από την αντιστασιακή ομάδα θα σκοτωθεί ο Ρώσος υπολοχαγός Βάνια και θα τραυματιστεί βαρύτατα ο Νταμπακομανόλης.
Μετά και από αυτό, οι Γερμανοί αποφασίζουν να χαλάσουν την αντάρτικη φωλιά που λέγεται Ανώγεια. Ο φρούραρχος Κρήτης σπεύδει θα εκδώσει την παρακάτω διαταγή: «Επειδή η πόλις των Ανωγείων είναι κέντρο της αγγλικής κατασκοπείας εν Κρήτη και επειδή οι Ανωγειανοί εξετέλεσαν τον φόνο του λοχίου φρουράρχου Γενί-Γκαβέ και της υπ’ αυτών φρουράς και επειδή οι Ανωγειανοί εξετέλεσαν το σαμποτάζ της Δαμάστας, επειδή εις Ανώγεια ευρίσκουν άσυλον και προστασίαν οι αντάρται των διαφόρων ομάδων αντιστάσεως και επειδή εκ των Ανωγείων διήλθον και οι απαγωγείς με τον στρατηγόν Φον Κράιπε χρησιμοποιήσαντες ως σταθμόν διαμετακομιδής τα Ανώγεια, διατάσσωμεν την ισοπέδωσιν τούτων και την εκτέλεσιν παντός άρρενος Ανωγειανού όστις ήθελεν ευρεθεί εντός του χωρίου και πέριξ αυτού εις απόστασιν ενός χιλιομέτρου».

Χανιά 13 Αυγούστου 1944
Ο Στρατηγός Διοικητής Φρουρίου Κρήτης, Χάινριχ Μίλλερ”.



«ΕΠΕΙΔΗ»
Ποτέ κατά την ταπεινή μου γνώμη τόσες λίγες γραμμές, που περιέχουν πέντε «επειδή» γραμμένες μάλιστα από τον κατακτητή, δεν απέδωσαν καλύτερα την Ιστορία των Ανωγείων κατά την περίοδο ‘41- ‘44.
Ξημερώματα της 13ης Αυγούστου 1944, σαν σήμερα πριν από 61 χρόνια, εκατοντάδες Γερμανοί στρατιώτες θα κυκλώσουν τα Ανώγεια. Με την υποστήριξη του πυροβολικού τους, θα αρχίσουν το καταστροφικό τους έργο.
Όσοι Ανωγειανοί – κυρίως γέροντες – βρέθηκαν εντός του κλοιού θα εκτελεστούν μαζί τις γυναίκες που δεν θέλησαν να εγκαταλείψουν τις πατρογονικές εστίες. Για 23 μέρες θα ανατινάζουν ένα-ένα τα 940 σπίτια του χωριού. Πριν επιδοθούν στο άθλιο έργο τους, θα λεηλατήσουν τις περιουσίες των Ανωγειανών.
Για τρίτη φορά στην Ιστορία τους οι Ανωγειανοί θα πάρουν το δρόμο της προσφυγιάς. Το 1822 ο Σερίφ Πασσάς και το 1867 ο Ρεσίτ Πασσάς θα πυρπολήσουν το χωριό αφανίζοντας ανθρώπους και περιουσίες, ζητώντας έτσι να τιμωρήσουν τους κατοίκους του για το αδούλωτο φρόνημά τους, παρόντες πάντα στα εθνικά προσκλητήρια.


«ΤΣ΄ ΑΙΓΥΠΤΟΥ ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ»…
Όταν μετά από μήνες οι Ανωγειανοί θα επιστρέψουν στο χωριό τους, από το Ηράκλειο και τα χωριά του Μυλοποτάμου που είχαν καταφύγει, η Ειρήνη Αναγνωστάκη αντικρίζοντας τα χαλάσματα, σαν σύγχρονη Εκάβη στο μοιρολόγι της θα πει πολύ παραστατικά:
” Ηρθαν τσ’ Αιγύπτου τα πουλιά για να παραθερίσουν, στ’ Ανώγεια δεν εβρήκανε τοίχους, φωλιά να χτίσουν”.
Μετά την απελευθέρωση το ελληνικό κράτος, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης θα απονείμει στα Ανώγεια τον Πολεμικό Σταυρό Πρώτης Τάξεως – ο οποίος αποτελεί και τη μεγαλύτερη διάκριση – και συγχρόνως θα ανακηρύξει την κοινότητα σε Δήμο. “.. δια τας καταστροφάς ας υπέστη κατά την περίοδο της γερμανοϊταλικής κατοχής, των κατοίκων επιδειξάντων αξιοθαύμαστον διαγωγή, αντοχήν απαράμιλον, και ηρωισμό μέχρις αυτοθυσίας”.

127 ΝΕΚΡΟΙ
Συνολικά οι νεκροί Ανωγειανοί του Αλβανικού Πολέμου και της κατοχής θα φτάσουν τους 127. Στην συλλογική ιστορική μνήμη του λαού μας τα Ανώγεια θα πάρουν τη θέση που τους αξίζει δίπλα στο Μεσολόγγι, τα Καλάβρυτα, το Αρκάδι, την Κάνδανο και τόσους άλλους μαρτυρικούς τόπους.
Σήμερα, τα Ανώγεια εορτάζουν την 61η επέτειο του Ολοκαυτώματός τους και οι Ανωγειανοί θυμούνται και τιμούν όλες και όλους, γυναίκες και άνδρες που θυσιάστηκαν για την Ελευθερία, την Ειρήνη, τη Δημοκρατία και την αξιοπρέπεια του ανθρώπου.
Εμείς οι απόγονοί τους σε μια πρωτοφανή για τη χώρα μας σε διάρκεια ειρηνική περίοδο, ας προσπαθήσουμε να τους μοιάσουμε. Η αντρειά του καθενός μας μετριέται καθημερινά με τον αγώνα που δίνουμε για την ευημερία του τόπου μας, τον σεβασμό και την ανοχή απέναντι στο διπλανό μας.
Αιωνία η μνήμη των νεκρών μας!
*Το κείμενο βασίζεται στην ομιλία του συγγραφέα, στην εκδήλωση για την επέτειο του ολοκαυτώματος των Ανωγείων που έγινε στις 13 Αυγούστου 2005.

Πηγή: ΔΙΚΤΥΟ ΜΑΡΤΥΡΙΚΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΚΑΙ ΧΩΡΙΩΝ


Σε εγκατάλειψη η ιστορική «Αλάσκα»



alaska-2«Μήλον της Έριδος» αποτελεί η ανακαίνιση του ιστορικού ζαχαροπλαστείου «Αλάσκα» της Κηφισιάς, που βρίσκεται στην πλατεία Κεφαλαρίου, καθώς οι απόψεις για τη νομιμότητά του ή μη διχάζουν τους δημοτικούς συμβούλους.
Το κτήριο, που καταστράφηκε ολοσχερώς ύστερα από την πυρκαγιά που ξέσπασε το 2003, παραμένει κλειστό έκτοτε, παρά τις κατά καιρούς προτάσεις που διατυπώθηκαν για την επαναλειτουργία του, οι οποίες όμως δεν βρήκαν ποτέ τον δρόμο της υλοποίησης  τους.
Έτσι, η σημερινή του εικόνα σε τίποτα δεν θυμίζει την «Αλάσκα» που συνηθίζαμε να βλέπουμε στις ταινίες του παλιού ελληνικού κινηματογράφου, στην οποία έχουν γυριστεί αμέτρητες σκηνές από ελληνικές κωμωδίες και δράματα, ερωτικά και αστυνομικά φιλμ. Αυτό που έχει απομείνει είναι ένα κτήριο - φάντασμα που στοιχειώνει τις αναμνήσεις των Κηφισιωτών, αλλά και του συνόλου των επισκεπτών του πάρκου.
Νίκος Παναγιώτου
«Η Αλάσκα είναι νόμιμη»


Συνεχίζει και στην Αγία Παρασκευή η Ντορίτα Δέδε



Σε δηλώσεις της στο μπλογκ η Ντορίτα Δέδε που ως γνωστόν ανέλαβε πριν από λίγες μέρες την τεχνική ηγεσία του Εύνικου, διαψεύδει κατηγορηματικά φήμες που κυκλοφορούσαν ότι θα σταματήσει από την Αγία Παρασκευή όπου βρίσκεται ως συνεργάτης του Γιώργου Κάββουρα.

«Δεν έφυγα από την Αγία Παρασκευή, όπου θα συνεργαστώ με τον Γιώργο Κάββουρα. Η συμφωνία που είχα κάνει με την ομάδα ισχύει κανονικά. Σε ότι αφορά δημοσίευμα ιστοσελίδας έχω να πως ότι σε Εθνικές κατηγορίες έχω δουλέψει αρκετά χρόνια πριν αναλάβω πρώτη προπονήτρια στο τοπικό την τελευταία πενταετία», αναφέρει χαρακτηριστικά.


ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΣΟΔΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΠΟ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ


Στη συνέχεια της ανάλυσής μας στα οικονομικά του δήμου και σε ερωτήματα αναγνωστών μας αν ο δήμος δημιούργησε επενδύσεις ώστε να έχει έσοδα από την εκμετάλλευση της περιουσίας του σχολιάζουμε τα εξής.


Είναι της μόδας σήμερα να συζητούμε τα περί εκμετάλλευσης της περιουσίας του δήμου και γενικά της δημόσιας περιουσίας αφού οι περικοπές προς την τοπική αυτοδιοίκηση έχουν αυξηθεί επικίνδυνα. Βλέπετε η ανάγκη προκαλεί να ληφθούν μέτρα ή να ληφθούν αποφάσεις που ήταν πάντα υποχρέωση των δημοτικών αρχών όταν αναλάμβαναν τα καθήκοντά τους. Ίσως να ΄΄ψάχνουμε ψύλλους στα άχυρα΄΄ τελικά κάνοντας αυτές τις σκέψεις.

Ο δήμος, δυστυχώς, δεν κατάφερε ποτέ να δημιουργήσει επενδύσεις, που να έχουν αποδοτικό χαρακτήρα, εκμεταλλευόμενος την ίδια την περιουσία.

Το μόνο περιουσιακό στοιχείο που βρίσκεται στα χέρια ιδιώτη, είναι το Ο.Τ. 365, που βρίσκεται στη διασταύρωση Μητροπούλου και Κισσάβου.

Το Ο.Τ. 365 έχει ενοικιαστεί από το 2003-4 σε ιδιωτική εταιρεία. Ο χώρος αυτός έχει έκταση περίπου 9,5 στρέμματα και έχει δοθεί στον ιδιώτη αντί 3500 ευρώ, ως μίσθωμα αναπροσαρμοζόμενο κάθε χρόνο.

Διαβάζοντας τους προϋπολογισμούς και τους ισολογισμούς παρατηρούμε τα εξής.

Το 2010 προβλέφθηκαν για μισθώματα από ακίνητα 73.700 ευρώ, βεβαιώθηκαν 74.273 ευρώ και εισπράχθηκαν 53.624 ευρώ.

Από την παραχώρηση κοινόχρηστων χώρων προβλέφθηκαν 80.000 ευρώ, βεβαιώθηκαν 4.000 και εισπράχθηκαν 4.000 ευρώ.

Είναι φανερό μόνο από την εικόνα του 2011 ότι ο δήμος δεν έχει δημιουργήσει συνθήκες εκμετάλλευσης της περιουσίας του αλλά και από αυτό που έχει κάνει δεν εισπράττει τα νόμιμα και τα συμφωνηθέντα.

Για το 2011 είχαν προβλεφθεί και διαμορφωθεί έσοδα από μισθώματα από ακίνητα 78.000 ευρώ, βεβαιώθηκαν 75195 ευρώ. Δεν γνωρίζουμε από τα στοιχεία που διαθέτουμε πόσα εισπράχθηκαν.

Από παραχώρηση κοινόχρηστων χώρων είχαν προβλεφθεί 4.000 ευρώ δεν βεβαιώθηκε κανένα ποσό κι ασφαλώς δεν εισπράχθηκε κανένα ποσό.

Για το 2012, έχουν προβλεφθεί έσοδα από μισθώματα ακινήτων ποσό 95.000 ευρώ και από παραχώρηση κοινόχρηστων χώρων ποσό 4.000 ευρώ.
Δεν γνωρίζουμε μέχρι στιγμής τι έχει υλοποιηθεί από αυτά για το 2012.

Στα ερωτήματα, λοιπόν, που δεχθήκαμε υπάρχει σαφής απάντηση από τις επίσημες σελίδες των ισολογισμών και προϋπολογισμών του δήμου.

Παρ΄όλο που ο δήμος έχει στην κατοχή του ακίνητη περιουσία προς εκμετάλλευση, παραχωρεί και ενοικιάζει ένα μέρος από την περιουσία του (κι αυτό τυχαίως θα λέγαμε) αλλά στην ουσία δεν εισπράττει τα ανάλογα ούτε καν τα συμφωνηθέντα. Πόσο μάλλον να τεθεί ερώτημα αν θα μπορούσε να εκμεταλλευθεί όλη την ακίνητη περιουσία του.

Ασφαλώς αυτό απαιτεί γνώση αποφασιστικότητα, βούληση και ενδιαφέρον, στοιχεία που δεν υπάρχουν στη σημερινή διοίκηση.


http://operiigitisv.blogspot.gr 


Ισχυρός σεισμός 7,3 ρίχτερ στην Ιαπωνία



Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για θύματα ή ζημιές και δεν εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για θύματα ή ζημιές και
δεν εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι.

Ισχυρή σεισμική δόνηση μεγέθους 7,3 βαθμών έπληξε σήμερα περιοχές στ' ανοικτά της ανατολικής Ρωσίας και της βόρειας και βορειοανατολικής Ιαπωνίας, ανακοίνωσε η Μετεωρολογική Υπηρεσία της Ιαπωνίας.
Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν πληροφορίες για θύματα ή ζημιές και δεν εκδόθηκε προειδοποίηση για τσουνάμι.
Ο σεισμός σημειώθηκε στις 12:01 ώρα Ιαπωνίας (06:00 ώρα Ελλάδας) και το επίκεντρό του εντοπίστηκε στ΄ανοικτά του ιαπωνικού νησιού Χοκάιντο σε βάθος 590χλμ.


Φροντιστήρια προσφέρουν δωρεάν μαθήματα στην Πάτρα



Σε παιδιά οικογενειών με οικονομικά προβλήματα

Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για το «Πρόγραμμα Δωρεάν Φροντιστήρια για παιδιά οικονομικά αδυνάτων οικογενειών» στην Πάτρα. 

Η κατάθεση των αιτήσεων θα διαρκέσει όλο τον Αύγουστο. Σκοπός του προγράμματος σύμφωνα με το dete.gr είναι να βοηθηθούν όσα παιδιά ανήκουν σε οικογένειες της πόλης της Πάτρας με οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα, αλλά έχουν θέληση για μόρφωση και πρόοδο.

Το πρόγραμμα στηρίζεται στην συμβολή κάποιων ευαισθητοποιημένων συμπολιτών - Ιδιοκτητών Φροντιστηρίων Ξένων Γλωσσών, οι οποίοι αφιλοκερδώς δέχονται τα παιδιά οικονομικά αδυνάτων οικογενειών να παρακολουθούν δωρεάν τα μαθήματα που γίνονται στα Φροντιστήριά τους.

Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι τα ακόλουθα:
-Φωτοτυπία εκκαθαριστικού 2011 ή 2012
-Φωτοτυπία Ε1
-Φωτοτυπία Ε9
-Βεβαίωση μόνιμου κατοίκου Δήμου Πατρέων
-Βεβαίωση συμμετοχής στο Πρόγραμμα Στήριξης Απόρων (Γραφείο Δημοτικής Μέριμνας - Κοραή 5)
-Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας
-Αποδεικτικό για ύπαρξη στην οικογένεια ατόμου με αναπηρία ή με σοβαρό πρόβλημα υγείας
-Φωτοτυπία κάρτας ανεργίας
-Απόδειξη καταβολής ενοικίου ή φωτοτυπία συμβολαίου
-Φωτοτυπία δικαστικής απόφασης επιμέλειας παιδιών

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να καταθέσουν τις αιτήσεις τους στα γραφεία του Κοινωνικού Οργανισμού - Γούναρη 76, 3ος όροφος, 09:00-13:00. Τηλέφωνα επικοινωνίας 2610-390961 και 2610-390969 (κυρία Ειρήνη Παπαδοπούλου-Κοινωνική Λειτουργός).

Οι ιδιοκτήτες Φροντιστηρίων που θέλουν να ενημερωθούν ή να δηλώσουν συμμετοχή στο Πρόγραμμα, μπορούν να επικοινωνήσουν με τα παραπάνω τηλέφωνα. 


newsbeast.


Label 14

Followers

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

HALANDRI NEWS Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha