Popular Post

Blogger Themes

Σάββατο 19 Νοεμβρίου 2011

HALANDRI NEWS · Για την "ελεγχόμενη στάθμευση" στο Χαλάνδρι



Όπως είναι γνωστό ο Δήμος Χαλανδρίου προτίθεται να εγκαταστήσει στην πόλη σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης. Η περιοχή που θα εφαρμοστεί άμεσα η μελέτη, περικλείεται από τις οδούς Παλαιολόγου - Λ. Κηφισίας – Καρελλά – Επιδαύρου - Π. Μελά – Γρίβα – Γυφτοπούλου -Πατριάρχου Γρηγορίου Ε΄ - Αθ. Διάκου – Βάρναλη – Δάσους – Νηρηίδων - Ηρ. Αττικού –Πανός – Ευριπίδου – Διονύσου – Παλαιολόγου.
Από τη μελέτη υλοποίησης – μελέτη που εγκρίθηκε το 2009 από το Δημοτικό Συμβούλιο-  προβλέπονται τρία είδη θέσεων ελεγχόμενης στάθμευσης. Αποκλειστικά κατοίκων (1118 θέσεις), αποκλειστικά επισκεπτών (κατά τις εργάσιμες ημέρες 9.000- 21.00 και το Σάββατο από 9.00- 16:00) και μικτής χρήσης δηλαδή θέσεις που θα έχουν το δικαίωμα να σταθμεύουν και οι δύο (840 θέσεις).

Ζώνη 1: Για τους επισκέπτες
Οι θέσεις επισκεπτών (περιοχή κόκκινης γραμμής) περιλαμβάνουν τις οδούς Βασ. Γεωργίου Β’, Αγ. Παρασκευής, Αγ. Γεωργίου, Κολοκοτρώνη, 25ης Μαρτίου, Α. Παπανδρέου καθώς και τις οδούς Αριστοφάνους και Αριστοτέλους στο τμήμα τους μεταξύ Αγ. Παρασκευής και Αγ. Γεωργίου. Υπολογίζεται να εξασφαλιστούν 536 θέσεις στάθμευσης. Σε αυτές, θα επιτρέπεται μέγιστη παραμονή  τριών ωρών με κλιμακωτό αντίτιμο έως 6 ευρώ.
Κατά τις ώρες και ημέρες που προαναφέρθηκαν – θα απαγορεύεται πλήρως η στάθμευση των μόνιμων κατοίκων. Έστω και μερική στάθμευσή τους θα συνοδεύεται από το αντίστοιχο αντίτιμο. Είναι προφανές ότι αυτό το μέτρο λαμβάνεται για την αποκλειστική εξυπηρέτηση των καταστημάτων.
Ζώνη 2: Κάτοικοι και επισκέπτες
Όταν αναφερόμαστε σε κατοίκους, εννοείται ότι χαρακτηρίζονται ως τέτοιοι όσοι  κατοικούν στις συγκεκριμένες οδούς και όχι γενικά οι κάτοικοι του Χαλανδρίου. Οι υπόλοιποι μόνιμοι κάτοικοι της πόλης θεωρούνται, για την περιοχή ελεγχόμενης στάθμευσης, επισκέπτες.
Οι μικτές θέσεις (κίτρινη γραμμή) περιλαμβάνουν θέσεις κατοίκων που θα σταθμεύουν δωρεάν και επισκεπτών που θα σταθμεύουν με τους όρους της ζώνης 1, μέγιστο διάστημα τριών ωρών με το αντίστοιχο αντίτιμο. [1]
Ζώνη 3: Κάτοικοι
Στις θέσεις κατοίκων (μπλε γραμμή) θα σταθμεύουν μόνο κάτοικοι της περιοχής. Θα φέρουν ειδικό σήμα στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου το οποίο θα αποκτούν με ένα μικρό αντίτιμο (θα αναφερθούμε αργότερα σε αυτό).[2]
Οι τομείς Α και Β
Όμως η περιοχή της εφαρμογής του μέτρου χωρίζεται σε δύο τομείς με όριο τον άξονα Α. Παπανδρέου – Ηρώδου Αττικού – Δάσους. Το όριο αυτό «χωρίζει» τους κατοίκους της περιοχής ελεγχόμενης στάθμευσης σε δύο περιοχές περιορίζοντας τη στάθμευση των οχημάτων τους μόνο στον τομέα που βρίσκεται η κατοικία τους. Με το μέτρο αυτό ο κάτοικος του τομέα Α δεν θα μπορεί να σταθμεύσει το όχημά του στις θέσεις κατοίκων του τομέα Β ενώ η στάθμευση στις άλλες ζώνες θα γίνεται με πληρωμή και με το χρονικό περιορισμό που ισχύει για τους επισκέπτες, τις ώρες λειτουργίας του συστήματος.
Η λογική εφαρμογής του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη είναι προφανής. Οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης της συγκεκριμένης περιοχής είναι πάνω κάτω όσες και των κατοίκων. Υπολογίζονται 1800-2000 θέσεις κατοίκων σε περίπου 2500 θέσεις νόμιμης στάθμευσης( η περιβαλλοντική μελέτη του δήμου εκτιμά τις νόμιμες σε 2164). Έτσι εκβιάζεται η εναλλαγή των οχημάτων ή η απομάκρυνσή τους με το φόβο της πληρωμής και των προστίμων, ώστε να προκύψει τεχνητή αύξηση των θέσεων. Παράλληλα γίνεται προσπάθεια να καλυφθούν οι κενές θέσεις που αφήνουν πίσω τους οι κάτοικοι για κάποιες ώρες από επισκέπτες.
Τα προβλήματα...
Κάποιες προφανείς παρενέργειες αυτού του συστήματος είναι οι παρακάτω:
1)Οι κάτοικοι της ζώνης 1 (μόνο για επισκέπτες) δεν θα έχουν που να παρκάρουν κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα. Στις ζώνες 2 και 3 θα πρέπει να διεκδικήσουν τη θέση από τους υπόλοιπους κατοίκους ή επισκέπτες και αυτό μόνο στον τομέα τους γιατί στον άλλον τομέα θα θεωρηθούν επισκέπτες και θα πρέπει να πληρώσουν.   Αποτέλεσμα; Θα οδηγηθούν να παρκάρουν εκτός περιοχής ελεγχόμενης στάθμευσης μακριά από το σπίτι τους.
2)Οι κάτοικοι της ζώνης 2 (επισκέπτες και κάτοικοι) μπορούν να παρκάρουν δωρεάν μόνο στην περιοχή τους (στον τομέα Α ή Β αντίστοιχα) αλλά τι θα συμβεί εάν στη θέση τους συναντήσουν το αυτοκίνητο ενός επισκέπτη; «Όποιος προλάβει» χαρακτήρισε τη ζώνη 2 ο ίδιος ο μελετητής, αφού θα πρέπει να εντοπίσουν άλλη κενή θέση στον ίδιο τομέα, πράγμα δύσκολο τις ώρες αιχμής. Άρα θα πρέπει να παρκάρουν εκτός περιοχής ελεγχόμενης στάθμευσης.
3)Η πλήρης απαγόρευση στάθμευσης για όσους δεν είναι μόνιμοι κάτοικοι και στη ζώνη 3, σε συνδυασμό με τους τομείς, θα δημιουργήσει πολλές παρενέργειες, αν και εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι όσοι κατοικούν εκεί δεν θίγονται. Όσοι προσεγγίζουν σε αυτή τη ζώνη, έστω και για επίσκεψη σε συγγενικό τους πρόσωπο, ακόμα και μακριά από το εμπορικό κέντρο, θα πρέπει  να αναζητήσουν θέση ελεγχόμενης στάθμευσης στη ζώνη 2, αρκετά μακριά από τον τελικό τους προορισμό. Εάν δεν βρουν ή εάν δεν επιθυμούν να πληρώσουν θα σταθμεύουν και αυτοί εκτός της περιοχής ελεγχόμενης στάθμευσης.
4)Οι κάτοικοι εκτός περιοχής ελεγχόμενης στάθμευσης, και μάλιστα όσοι είναι πιο κοντά σε αυτήν, φαίνεται ότι τελικά «θα πληρώσουν τη νύφη». Στην περιοχή τους θα σταθμεύουν εργαζόμενοι στην υπό έλεγχο περιοχή, επισκέπτες που δεν θα επιθυμούν να πληρώσουν, όπως και κάτοικοι από τις ζώνες 1, 2 και 3. Έτσι το πρόβλημα του κέντρου θα μεταφερθεί στην περιφέρεια, σε περιοχές αμιγούς κατοικίας, ενώ όσοι επιλέξουν η μετακίνησή τους να γίνει με άλλον τρόπο θα δυσκολευτούν απεριόριστα αφού δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες υποδομές (πεζόδρομοι, πεζοδρόμια, δημοτική ή αστική συγκοινωνία κλπ)
Να σημειωθεί ότι τα αυτοκίνητα που σταθμεύουν εναλλασσόμενα ημερησίως στην ευρύτερη περιοχή υπολογίζονται από τη μελέτη σε 11.500 περίπου, ενώ οι θέσεις που θα εξασφαλιστούν με τις βίαιες εναλλαγές των σταθμευόντων οχημάτων, «υπολογίζονται στην καλύτερη περίπτωση» σε 9.560.[3] Παράλληλα ο αριθμός των εργαζομένων που προσέρχονται καθημερινά στο κέντρο, των επισκεπτών για αγορές, και των εταιρειών που έχουν την έδρα τους στην περιοχή είναι ουσιαστικά άγνωστος. [4] Έτσι μερικές χιλιάδες αυτοκίνητα, σε πλήρη σύγχυση, θα περιφέρονται στο ευρύτερο κέντρο αναζητώντας χώρο στάθμευσης.
Τα τέλη…
Η στάθμευση στην ελεγχόμενη περιοχή κοστολογείται κλιμακωτά.
Έτσι για στάθμευση μισής  ώρας ο επισκέπτης θα πληρώνει 0,50 €, για μία ώρα  1,00 €, μιάμιση ώρα 1,50 €, δύο ώρες 2,00 €, δυόμιση ώρες 4,00 € και για τρεις ώρες 6,00 €. Δεν θα επιτρέπεται εκ νέου ανανέωση του διαστήματος εκτός εάν το αυτοκίνητο αλλάξει θέση. Υποτίθεται ότι η ελεγχόμενη στάθμευση αποτελεί πάγιο αίτημα του «χειμαζόμενου» εμπορικού κόσμου της πόλης. Όμως παραμένει ερωτηματικό εάν για μία παραδοσιακή βόλτα στα μαγαζιά με κάποιο καφέ ή φαγητό στο κέντρο αρκούν τρεις ώρες ή εάν οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να επιλέγουν την αγορά του Χαλανδρίου αποδεχόμενοι το επιπλέον χαράτσι. Όσο για το ύψος των τελών, οι υπεύθυνοι του δήμου δηλώνουν ευθαρσώς, ότι έχουν τη δυνατότητα «τροποποίησης τους στο μέλλον, προκειμένου να προσαρμόζονται στα διαφορετικά επίπεδα ζήτησης στάθμευσης που θα παρατηρηθούν ενδεχομένως σε διαφορετικές περιοχές, ύστερα από αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.» Με απλά λόγια; Εάν βρεθούν τα κορόιδα που θα πληρώνουν, τα τέλη μπορεί και να αυξηθούν.
Όμως τέλη θα πληρώνουν και οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής εάν έχουν την ατυχία να μη διαθέτουν ιδιόκτητο χώρο στάθμευσης. Για την εξασφάλιση της κάρτας μόνιμου κατοίκου θα πληρώνουν- ετησίως-  10 ευρώ για το πρώτο αυτοκίνητο, 50 για το δεύτερο και 100 ευρώ για το τρίτο. Χωρίς να θέλουμε να υποστηρίξουμε τους «έχοντες και κατέχοντες», είναι αδιανόητο κάποιος να πληρώνει εκ νέου, τη στιγμή που υποτίθεται ότι πληρώνει τσουχτερά τέλη κυκλοφορίας ακριβώς για να κυκλοφορεί –και να σταθμεύει – σε όλους τους δρόμους της χώρας. Το πιο επικίνδυνο όμως είναι ότι: «Το ως άνω τέλος ισχύει κατά το στάδιο της αρχικής εφαρμογής του συστήματος δυνάμενο να αναπροσαρμοσθεί στο μέλλον ύστερα από αιτιολογημένη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.» Άρα το τι θα πληρώνουμε- ακόμα και ως μόνιμοι κάτοικοι- εξαρτάται πάλι από τη διάθεση των εκάστοτε δημοτικών μας αρχόντων
Τα πρόστιμα …
Κάθε σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης είναι προφανές ότι συνοδεύεται και από πρόστιμα σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, που όμως στις ανακοινώσεις του δήμου δεν προσδιορίζονται. Κατά λέξη αναφέρεται ότι: «Προ της εφαρμογής του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης θα ρυθμισθούν με νεότερη κανονιστική απόφαση ιδίως τα θέματα που αφορούν τις περιπτώσεις επιβολής προστίμων καθώς και το ύψος αυτών».
Το ίδιο δεν προσδιορίζεται και η αμοιβή του «διαχειριστή» που θα αναλάβει την εφαρμογή του συστήματος. Πλην όμως μας διαβεβαιώνουν ότι «τα προϋπολογιζόμενα καθαρά έσοδα (μετά την αφαίρεση του προβλεπόμενου κόστους) από την εφαρμογή του συστήματος θα διατεθούν αποκλειστικά για την βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών της πόλης.»



Ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι…
Αν και τα πρόστιμα δεν προσδιορίζονται, η διοίκηση του δήμου υπολογίζει ήδη τα κέρδη της. 10,4 εκατομμύρια ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια. Πρόκειται για τεράστιο ποσό, αν σκεφτεί κανείς ότι οι ετήσιες εισπράξεις, προσεγγίζουν τις εισπράξεις του δημοτικού νεκροταφείου που αποτελεί την πιο προσοδοφόρα επιχείρηση του δήμου. Βεβαίως, αυτά τα κέρδη θα προέλθουν από όλους εμάς, που ούτως ή άλλως καταβάλλουμε τσουχτερά ετήσια δημοτικά τέλη για την εύρυθμη λειτουργία του δήμου.
Όμως καλούμαστε να πληρώσουμε και πάλι ώστε: «Τα ως άνω έσοδα να διατεθούν εξ ολοκλήρου για την μερική χρηματοδότηση (τα υπόλοιπα θα καλυφθούν από άλλους δημοτικούς πόρους) των κατωτέρω δαπανών που θα προκύψουν για:
• Δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης
• Συντήρηση οδικού αστικού δικτύου και σήμανσης.
• Έξοδα που προκύπτουν από την εφαρμογή και τον έλεγχο του Κ.Ο.Κ. (βλέπε τον «διαχειριστή» και τους υπαλλήλους της δημοτικής αστυνομίας)
• Παρεμβάσεις Δήμου στη βελτίωση υπηρεσιών Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που όπως προβλέπουν όλες οι σχετικές μελέτες βελτιώνουν τις κυκλοφοριακές συνθήκες των αστικών περιοχών.»

Περιττό να προσθέσουμε ότι με όσα έχουμε πληρώσει μέχρι τώρα, δεν έχουν δημιουργηθεί νέοι χώροι στάθμευσης. Για τη συντήρηση του οδικού δικτύου ήδη πληρώνουμε δημοτικά τέλη και τέλη κυκλοφορίας, για τη δημοτική αστυνομία που θα ελέγχει τις παραβάσεις του ΚΟΚ, πληρώνουμε ήδη δημοτικά τέλη. Όσο για τη βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς, πληρώνουμε κρατική φορολογία αλλά βελτίωση δεν είδαμε.
Η θέση μας
Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 90, όταν οι περισσότερες παρατάξεις του δήμου ισχυρίζονταν ότι οι μεγάλες λεωφόροι που θα έτεμναν το Χαλάνδρι θα βελτίωναν το κυκλοφοριακό, είχαμε διατυπώσει την «αιρετική άποψη» ότι μόνο οι επενδύσεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς (και μάλιστα σταθερής τροχιάς πχ τραμ, μετρό) θα έδιναν κάποια λύση. Επίσης είχαμε διατυπώσει την πρόταση για την ίδρυση γκαράζ, κυκλικά στην περιφέρεια του  ιστορικού και εμπορικού κέντρου, με την ταυτόχρονη δημιουργία –ακτινωτά - «αξόνων πρόσβασης» που θα επέτρεπαν την απρόσκοπτη και δωρεάν μετακίνηση σε αυτό. [5]Πεζοδρομήσεις, ποδηλατόδρομοι, πολλά μικρά ευκίνητα λεωφορεία,  κλπ. Παράλληλα είχαμε τονίσει την ανάγκη να ληφθούν μέτρα ώστε να προστατευτεί η κατοικία στο κέντρο, αφού η εγκατάλειψή της οδηγούσε σε υπερσυγκέντρωση άλλου τύπου δραστηριοτήτων όχι αναγκαστικά εμπορικών (πχ ιατρεία, κάθε είδους γραφεία κλπ). Δυστυχώς ακόμα και σήμερα ακολουθείται η αντίθετη ακριβώς λογική. Οι υπόλοιπες δημοτικές παρατάξεις προτείνουν γκαράζ στην κεντρική πλατεία, προκρίνεται η ελεγχόμενη στάθμευση σαν λύση ώστε να συνεχιστεί απρόσκοπτα η πρόσβαση με το αυτοκίνητο στο κέντρο της πόλης, απαγορεύεται η στάθμευση σε κατοίκους του κέντρου προς όφελος των καταστημάτων συμβάλλοντας στην επιπλέον υποβάθμιση της κατοικίας, ενώ η ανάπτυξη όλων των απαραίτητων υποδομών παραπέμπεται για άλλη μία φορά στο μέλλον και μάλιστα συνδέεται ευθαρσώς με την επί πλέον οικονομική αφαίμαξη των πολιτών.
Όσον αφορά την ελεγχόμενη στάθμευση δεν είμαστε αντίθετοι. Άλλωστε στο σημερινό χάος με κάποιον τρόπο θα πρέπει να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στο κέντρο και εκείνων των ομάδων που δυσκολεύονται να μετακινηθούν με άλλον τρόπο. (Ηλικιωμένοι, άτομα με κινητικά προβλήματα, μικρά παιδιά κλπ)
Όμως ελεγχόμενη στάθμευση δεν σημαίνει αναγκαστικά και στάθμευση επί πληρωμή. Ο δήμος οφείλει να προσδιορίσει ορισμένες δεκάδες θέσεων σε αντιπροσωπευτικά σημεία του κέντρου στα οποία θα επιτρέπεται η δωρεάν στάθμευση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Παράλληλα μπορεί να περιορίσει την παράνομη στάθμευση στα υπόλοιπα σημεία. Άλλωστε ήδη διαθέτει επαρκές προσωπικό. Το ότι δεν το έχει κάνει μέχρι σήμερα, οφείλεται στην ανοχή που επιδεικνύουν οι υπηρεσίες του δήμου προκειμένου να εξασφαλιστούν περισσότερες θέσεις στάθμευσης και να μη «διαταραχθεί» η σχέση της διοίκησης με τον εμπορικό κόσμο. Κυρίως όμως οφείλει να καταθέσει τις προτάσεις του για έναν συνολικό σχεδιασμό (πολεοδομικό και κυκλοφοριακό) που θα αφορά το ευρύτερο κέντρο του Χαλανδρίου με άξονες την ενίσχυση της κατοικίας, την ανάσχεση της ανεξέλεγκτης εγκατάστασης εταιρειών κάθε είδους, την πάταξη της κατάληψης δημόσιου χώρου και την ανάπτυξη εναλλακτικών τρόπων μετακίνησης. Προτάσεις, που αν μη τι άλλο, θα χαράσσουν μία μακροχρόνια προοπτική για την ανάπτυξη της πόλης.
Η ελεγχόμενη στάθμευση, έτσι όπως προωθείται, είναι αμφίβολο εάν θα βοηθήσει τα καταστήματα[6]. Μπορεί οι εμπορικοί σύλλογοι της πόλης να είναι θετικοί στο μέτρο, παραβλέπουν όμως ότι πριν θα έπρεπε να προηγηθεί η ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών που θα εξασφαλίζει την απρόσκοπτη, γρήγορη και ευχάριστη πρόσβαση. Ρισκάρουν έτσι, το επιπλέον χαράτσι, σε συνδυασμό με την απουσία υποδομών, να στρέψει τους εναπομείναντες καταναλωτές σε άλλες αγορές. Όσο για τους κατοίκους της πόλης, αυτοί θα πληρώσουν το μεγαλύτερο τίμημα. Οποιαδήποτε υποχρεωτική συναλλαγή τους με υπηρεσίες στο κέντρο της πόλης θα κοστολογείται, ενώ θα επιβαρυνθούν οι περιοχές εκτός ελεγχόμενης στάθμευσης. Έτσι σε αυτή τη νέα επιχείρηση οικονομικής αφαίμαξης, καλούνται να συμβάλλουν πάλι αυτοί που δεν φταίνε σε τίποτα. Αφού οι πολιτικές και πελατειακές επιλογές των διοικούντων το δήμο, για ολόκληρες δεκαετίες, οδήγησαν στο σημερινό πολεοδομικό και κυκλοφοριακό χάος.
Κώστας Ευθυμίου
[1] Η μικτή ζώνη που εξυπηρετεί τους επισκέπτες και τους κατοίκους, περικλείεται από τις οδούς Ηρώδου Αττικού (από τη οδό Νυμφών εώς την οδό Κολοκοτρώνη), Κανατσούλη, Γκίνη, Ζαλοκώστα (έως την οδό Φωσκόλου), Φώσκολου (από Ζαλοκώστα έως Παλαιολόγου-Παπανικολή), Σολωμού από Παλαιολόγου, Καλογρέζης, Πεισίστρατου, Ομήρου, Ολυμπιονικών, Αριστοφάνους, Καραολή Δημητρίου, Αριστοτέλους, Σωκράτους, Αριστείδου, Αγ. Παρασκευής, Αισχύλου και Διογένους (δεν συμπεριλαμβάνεται), Καλλισπέρη Σεβ., Λίτσα Φ., Απόλλωνος, Αριστοτέλους και Νυμφών
[2] Η ζώνη αυτή εξυπηρετεί αποκλειστικά τους κατοίκους και  οριοθετείται από τις οδούς Παλαιολόγου, Κηφισίας, Καρελλά Ν (χωρίς να περιλαμβάνονται στο σύστημα), Επιδαύρου, Π. Μελά, Γρίβα, Γυφτοπούλου, Πατριάρχου Γρηγορίου Ε, Αθ. Διάκου, (συμπεριλαμβανομένων), Βάρναλη (χωρίς να περιλαμβάνεται στη περιοχή), Δάσους, Ηρώδου Αττικού, Πανός, και Διονύσου, Ευριπίδου
[3] Δες εγκεκριμένη «περιβαλλοντική μελέτη» από το ΔΣ στις 27/1/2010 σελ.5
[4] Χρησιμοποιούμε εισαγωγικά γιατί πολλά από τα στοιχεία είναι παλαιά. Για παράδειγμα: Χαλάνδρι: 550 οχήματα ανά 1000 κατοίκους (στοιχεία του 2004), πληθυσμός πόλης 79.144 (στοιχεία του 2001), θέσεις κατοίκων με συντελεστή εναλλαγής 2.5 οχήματα/ημέρα (βάσει παλαιοτέρων μελετών όπως αναφέρεται χωρίς να προσδιορίζεται ημερομηνία), θέσεις επισκεπτών επί πληρωμή με μέσο συντελεστή εναλλαγής 6.0 οχήματα την ημέρα (βάσει παλαιότερων μελετών όπως αναφέρεται) κλπ.
[5] Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ κατασκευάζεται σταθμός στην Αγ. Παρασκευής στο ύψος του Σκλαβενίτη, η ίδια οδός προς το κέντρο του Χαλανδρίου, εν έτη 2010, δεν διαθέτει ούτε καν πεζοδρόμιο. Επίσης εάν κάποιος περπατήσει την Ανδρέα Παπανδρέου από τα Σίδερα μέχρι την κεντρική πλατεία θα συναντήσει μόνο δύο παγκάκια και αυτά σε άθλια κατάσταση. Κανένα παγκάκι επίσης δεν θα συναντήσει από την Κέννεντυ μέχρι την πλατεία Δούρου εάν κινηθεί κατά μήκος της Αγ Γεωργίου, ενώ στην ίδια οδό, μετά βίας ένα άτομο μπορεί να βαδίσει στο στενό πεζοδρόμιο. Κατά τα άλλα, κάποιοι απορούν γιατί οι κάτοικοι της πόλης δεν προσέρχονται στο κέντρο με τα πόδια.
[6] Μία έρευνα (Ιούνιος 2008) από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης για τις προτιμήσεις των καταναλωτών σχετικά με το δίλημμα πολυκαταστήματα ή τοπικές αγορές, δίνει αρκετά ενδιαφέροντα συμπεράσματα «Τα εμπορικά κέντρα κερδίζουν το παιχνίδι έναντι των παραδοσιακών αγορών, επειδή συνδυάζουν τα ψώνια με την ψυχαγωγία (σύμφωνα με το 74% των ερωτηθέντων), αλλά και γιατί υπερτερούν σε κάποια άλλα σημεία, όπως είναι η ύπαρξη πάρκινγκ (89%), χώρων προσωπικής εξυπηρέτησης- π.χ. τουαλέτας - (87%) και εγκαταστάσεων απασχόλησης παιδιών (83%).» Παράλληλα «ποσοστό 77,3% φτάνουν στα εμπορικά κέντρα με Ι.Χ., ενώ για την πρόσβαση στις τοπικές αγορές το κυριότερο μέσο μεταφοράς είναι τα... πόδια (40,6%), με δεύτερο το λεωφορείο (25,8%) και τρίτο το Ι.Χ. (23,1%)». Όμως «σχεδόν οκτώ στους δέκα (78,5%) συμφωνούν ή μάλλον συμφωνούν ότι θα τις επισκέπτονταν συχνότερα αν υπήρχαν κοντά τους Μετρό και επαρκείς χώροι στάθμευσης»

Related Articles :


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Facebook

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΠΕΣΤΕ ΜΑΣ ΤΗ ΓΝΩΜΗ ΣΑΣ

Label 14

Followers

VIDEO

ENTER-TAB1-CONTENT-HERE

RECENT POSTS

ENTER-TAB2-CONTENT-HERE

POPULAR POSTS

ENTER-TAB3-CONTENT-HERE
 

HALANDRI NEWS Copyright © 2010 LKart Theme is Designed by Lasantha